במהלך הלוויה: פלסטיני נורה ונהרג בעימותים עם צה"ל

צעיר בשנות ה-20 לחייו נהרג מירי כוחות צה"ל במהלך עימותים שפרצו מוקדם בין מאות צעירים ללוחמים במסע הלוויתו של ילד כבן 12 שנהרג אתמול מירי כוחותנו, כי דיווח משרד הבריאות הפלסטיני 

אבי גדלוביץ' | חרבות ברזל 29.7.2021 | 21:03

עימותים בשומרון, ארכיון צילום: פלאש 90

משרד הבריאות הפלסטיני דיווח הערב (חמישי) כי צעיר בשנות ה-20 לחייו נהרג, לאחר שלטענתם נורה על ידי כוח צה"ל. לפי דיווחים ברשות הפלסטינית, הצעיר נורה על ידי חיילים במהלך עימותים שפרצו בעיצומה של מסע הלוויתו של נער כילד כבן 12, שנהרג אתמול מירי צה"ל  בתקרית אחרת.

הלוויה נערכה בעיירה בית אומר באזור חברון. במהלך הלוויה פרצו עימותים בין כוחות צה"ל לצעירים פלסטינים שהחלו ליידות אבנים וחפצים שונים לעבר הכוחות. לפי גורמי רפואה פלסטיניים, 11 בני אדם נפצעו במהומות.

כזכור, המשטרה הצבאית פתחה אתמול (רביעי) בחקירה בשל דיווחים בכלי תקשורת פלסטיניים על מותו של הילד , שנורה ונהרג ככל הנראה כתוצאה מירי של לוחמי צה"ל. הילד פונה על ידי הסהר האדום לבית החולים עם פגיעות בחזהו, אך שם נאלצו הרופאים לקבוע את מותו.

לפי צה"ל, התקרית החלה כאשר כוח לוחמים זיהה מספר חשודים שיצאו מכלי רכב בסמוך לעמדה צבאית, בכניסה לבית אומר. החיילים, כך מסר דובר צה"ל, צפו בחשודים ונראה כי הם חופרים בקרקע ולאחר כמה דקות עזבו את המקום ברכבם. הכוח ניגש לבדיקת האזור וזיהה שתי שקיות, כאשר באחת מהן נמצאה גופת תינוק בן יומו.

זמן קצר לאחר מכן, הבחין הכוח ברכב שנוסע בקרבת מקום, וסבר שמדובר באותו כלי הרכב בו נסעו החשודים. הלוחמים החלו בנוהל מעצר חשוד, שכלל קריאות וירי באוויר. לאחר שהרכב לא עצר את נסיעתו, אחד הלוחמים ירה לעבר גלגלי הרכב במטרה לעוצרו.

"נבדקת טענה כי ילד פלסטיני נהרג כתוצאה מהירי. האירוע מתוחקר ונסיבותיו נבדקות על ידי הדרגים הפיקודיים", נמסר בהודעת הצבא. "בנוסף, המשטרה הצבאית פתחה בחקירת נסיבות האירוע, בסיומה יועברו הממצאים לבחינת הפרקליטות הצבאית".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום