שעות לאחר חתונת בתו: ר' ישראל אריה הלך לעולמו

הרב ישראל אריה שקרקה ז"ל מוותיקי תושבי עמנואל שבשומרון, הלך לעולמו אחרי תקופת ייסורים והוא בן 73. פטירתו - שעות לאחר חתונת בתו. הלוויתו תתקיים היום - ערב שבת קודש

משה ויסברג | ברוך דיין האמת 6.8.2021 | 10:20

הרב ישראל אריה שקרקה ז"ל צילום: באדיבות המשפחה

ברוך דיין האמת: הבוקר התקבלה הידיעה המעציבה על פטירתו של הרב רבי ישראל אריה שקרקה זצ"ל, מחשובי וותיקי התושבים בעמנואל ורב בית הכנסת 'תפארת השומרון' והוא בן 73 בפטירתו, לאחר שסבל בתקופה האחרונה מאי ספיקת כליות ואושפז בחודשים האחרונים בבית החולים 'איכילוב', שם השיב את נשמתו ליוצרה. 

רבי ישראל אריה ז"ל נולד בגרמניה בה' טבת תש"ח לאביו ר' חיים בנימין ז"ל, בבחרותו למד בישיבה לצעירים 'אור ישראל' בפתח תקווה ולאחר מכן בישיבת יד בנימין, היה מראשוני התושבים בעמנואל שבשומרון, ולפרנסתו שימש כמזכ"ל המועצה הדתית שומרון ולפני כן בתעשייה האווירית. 

מכריו מספרים ל'בחדרי חרדים' על אדם יקר שביקרים, דמות מיוחדת ושקטה שהלך תמיד בצידי דרכים, קבע עיתים לתורה. דמותו תמיד האירה פנים לזולת ומעולם לא דיבר רע על אף אדם.  

בביתו שבעמנואל שם שימש כרב בית הכנסת 'תפארת השומרון' הקים 'סוכת פלא' אותה בנה בעשר אצבעותיו בקישוטים מרהיבים בבחינת זה קלי ואנוהו. 

פטירתו, מספר שעות לאחר שבתו אשת התקשורת שיפי חריטן נישאה בשעה טובה ומוצלחת, והבוקר כעבור כמה שעות מהחתונה הוא נפטר לבית עולמו. 

בתו הכלה כתבה הבוקר: "מה זאת אהבת אב לבתו? כנגד כל הסיכויים הוא החזיק מעמד וחיכה שאתחתן. הבוקר אני מתוך שינה, כלה שהולכת לקבור את אבא. תודה שנתת לי להתחתן. תהא נשמתך צרורה בצרור החיים". 

זכה והותיר אחריו דור ישרים מבורך. את רעייתו שתחי' ארבע בנים וארבעה בנות, נכדים וצאצאים הממשיכים בדרכו המיוחדת. זכה להשתדך עם משפחתו של הגרמ"צ ברגמן חבר מועצת גדולי התורה, בנו הרה"ג רבי שמואל מרדכי שקרקה מאלעד נישא לנינתו הראשונה של מרן הרב שך זצ"ל ונכדת הרב ברגמן. 

מסע הלוויה היום (שישי, ערב שבת קודש, פרשת ראה) בשעה 13:30 בצהריים בבית העלמין הירקון החדש שם ייטמן.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום