אבל כבד: הגאון רבי אברהם דב אויערבך זצ"ל גאב"ד העיר טבריה

מטבריה מגיעה הידיעה המעציבה על הסתלקותו של הגאון רבי אברהם דב אויערבך זצ"ל גאב"ד ורבה של טבריה עשרות בשנים בנו של מרן פוסק הדור זצ"ל שהסתלק לבית עולמו לאחר דלקת ריאות שהסתבכה. עמד על משמר הכשרות והדת בעיר במשך עשרות שנים. מסע הלוויה אחה"צ

משה ויסברג | ברוך דיין האמת 9.8.2021 | 07:25

הגאון רבי אברהם דב אויערבך צילום: שלומי כהן

אבל כבד בעולם הרבנות והדיינות: מבית החולם פוריה בטבריה מגיעה הבוקר (שני) הידיעה המעציבה על הסתלקותו של הגאון רבי אברהם דב אויערבך זצ"ל, גאב"ד ורב העיר טבריה עשרות בשנים והוא בן 86. 

כפי שדווח ב'בחדרי חרדים' בשבוע שעבר הגרא"ד אויערבך היה מאושפז מליל תשעה באב בבית החולים פוריה בטבריה ומצבו ידע עליות ומורדות עד שהיה צורך להרדימו ולהנשימו בעקבות דלקת ראות חריפה שהסתבכה בימים האחרונים. לפנות בוקר הוא השיב את נשמתו ליוצרה. 

הגרא"ד אויערבך זצ"ל נולד בכ"ו טבת תרצ"ה בשכונת שערי חסד בירושלים לאביו מרן עמוד ההוראה ופוסק הדור רבי שלמה זלמן אויערבך זצ"ל ראש ישיבת "קול תורה", בנו של הגאון הקדוש המקובל רבי חיים יהודה לייב אויערבך זצ"ל ראש ישיבת "שער השמים", שהיה בנו של הגאון רבי אברהם דב אויערבאך זצ"ל, מבית הגה"ק בעל ה"תולדות יעקב יוסף". ולאמו הרבנית הצדקנית והחסודה מרת חיה רבקה לבית רוחמקין ע"ה.

בילדותו נכנס ללמוד בסניף התלמוד תורה של 'עץ חיים' בסמוך לביתו בשכונת שערי חסד, בבחרותו עלה ונתעלה להיכלה של ישיבת סלבודקה בבני ברק. באותם ימים כבר נודעה בקיאותו הגדולה בכל התורה ומפרשיה, כשהוא אוגר בזיכרונו הנדיר את חילוקי לשונות הראשונים והאחרונים לפרטיהם ודקדוקיהם, ועמל להבינם על בוריים בעמל עצום.

עם הרבי מצאנז בטבריה. צילום: משה גולדשטיין

 

היה ידוע בילדותו ובבחרותו כמי אשר כל הילוכו ודיבורו בנחת ובהצנע לכת, מתמיד עצום שאין כדוגמתו, שאינו מתבלט ומתעטף בשתיקתו ובצניעותו.

בהגיעו לפרקו נישא לרעייתו מרת יפה מרים, בתו של הגאון רבי אשר זאב ורנר זצ"ל שהיה האב"ד הקודם של טבריה ולאחר פטירתו של חמיו החל לכהן כאב"ד טבריה.

במשך עשרות שנים הרביץ תורה ויראה, עמד כחומה בצורה על משמר הכשרות בעיר טבריה וכל אזור הצפון.  כמו כן עמד כחומה בצורה על משמרת השבת בעיר. ביתו נודע בכל טבריה, כבית גדול לד' ולתורתו, שכל מבקש תורה יכול למצוא בו את מבוקשו. 

ספריו וכתביו הודפסו בספרי 'פתחי אברהם' שיצאו לאור על ידי בית הכנסת המרכזי בטבריה. 

רבי אברהם דב זצ"ל זכה לדורות ישרים מבורכים. בנים ובנות חתנים וצאצאים רבים הממשיכים את דרכו.  

קשר מיוחד היה לו עם אחיו מרן ראש הישיבה הגאון רבי שמואל אויערבך זצ"ל, רבי אברהם דב עמד לימינו בכל מפעלותיו גם אחרי הסתלקותו.

אחיו: הגר"ע אויערבך רבה של בית וגן, הגר"מ אויערבך רב קהילת 'אביר יעקב' בתל אביב, הגרמ"ש אויערבך רב קהילת דרך שמחה בביתר, הגאון רבי יעקב משכונת עזרת תורה, גיסו: הגאון רבי יצחק ירוחם בורדיאנסקי, משגיח ישיבת 'קול תורה'.

מסע הלוויתו יתקיים בשעה 16:00 אחר הצהריים מבית מדרשו המרכזי 'אור תורה' ברחוב הרב ורנר 25 בטבריה לבית החיים הישן בטבריה שם ייטמן.

וכל בית ישראל יבכו את השריפה אשר שרף ה'. 

מספיד בהלווית אחיו, מרן הגר"ש אויערבך זצ"ל. צילום: קובי הר צבי

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום