הרבי שיגר מכתב: לא אוכל להגיע לירושלים

האדמו"ר מויז'ניץ ירושלים - לייקווד שיגר מכתב לחסידים בו הוא מסביר להם מדוע השנה הוא יישאר בארה"ב בראש השנה ויום כיפור והוא לא יוכל להגיע לארץ הקודש מכמה סיבות. המכתב המלא בפרסום ראשון ב'בחדרי חרדים' 

משה ויסברג | חרדים 22.8.2021 | 14:14

האדמו"ר מויז'ניץ ירושלים- לייקווד צילום: א. גפן -די וואך

האדמו"ר מויז'ניץ ירושלים - לייקווד שמונה לאחר הסתלקותו של אביו האדמו"ר בעל ה'תורת מרדכי' מויז'ניץ זצ"ל לשמש כאדמו"ר של חסידי ויז'ניץ בירושלים שיגר מכתב לבני הקהילה כי השנה לא יוכל לבוא לימים נוראים לשהות במחיצתם בירושלים. 

מאז הסתלקותו של אביו במשך שלוש שנים, הגיע בכל שנה הרבי לירושלים, גם בשנה שעברה שנת הקורונה הגיע הרבי במסירות נפש לשהות בבית המדרש 'תורת חיים' ויז'ניץ ירושלים ברחוב אדוניהו הכהן. והשנה לראשונה כאדמו"ר ישהה בארה"ב ויערוך את התפילות באולם של ישיבת רחמסטריווקא בבורו פארק.  

ל'בחדרי חרדים' נודע כי קדם למכתב, הידיעה שקיבלו בני הקהילה כי הרבי לא יוכל להגיע השנה עקב הקושי להגיע מארה"ב עם כל המשפחה, בני הקהילה שלחו מכתב לאדמו"ר כי הם מבקשי שלמרות הקשיים יגיע והרבי השיב להם במכתב חזרה. 

הרבי פותח את מכתבו ששמע שהקהילה קיבלה בלב קשה את הבשורה שהוא ישהה בארה"ב בימים הנוראים תשפ"ב. 

במכתבו מסביר הרבי את הסיבות ומפרט מדוע הוא כותב את המכתב: "בכדי שלא יתפרש הדבר כאילו ח"ו לא מצאתי את שאהבה נפשי ולא חשקתי לבוא השנה, על כל נטלתי קולמוסי בידי לפרש שיחתי". 

"גם כשבא הדבר בטורח ובקושי כמו אשתקד (שהייתה שנת קורונה מ.ו.) קלקלה האהבה את השורה ולא חסכתי כל מאמץ מלהגיע ולערוך את הימים הנוראים עמכם, וגם נשארתי ביום הכיפורים בלי משפחתי, וכך במשך השנה כל פעם שעליתי היה זה דוחק גדול,  מפאת כמה סיבות, ולא מנעתי עצמי מלנסוע כי על כל עיכובים תכסה אהבה". 

"אמנם זמן ועת לכל חפץ, ורבים מבני הקהילה דפה אומרים מי יראנו טוב, ושנכסוף נכספו להתפלל ולערוך את הימים הנוראים במחיצה אחת. ובמשך השנים שמו את תקוותם על הקריה החדשה בלייקווד ששם יתפללו, אך עדיין לא התחילו לבנות והם בשאלתם למה נגרע?". 

הרבי מפרט עוד סיבה: "ובנוסף אין להעלים עין מהמצב בעולם שאין אתנו יודע מה יולד יום בגזירות בנוגע להתאספות ברבים, וגם לרבות הקשיים בדרכים ולגבי תפילה בציבור ושמור אותי עוד סיבה אחת". 

בהמשך כותב הרבי כי בעז"ה עוד יתראה עמם בחודשים ובמועדים אחרים בארץ, ומי שירצה לבוא לשהות בראש השנה בניו יורק יוכל לדבר עם העסקנים והם יסדרו ויעזרו בסבר פנים יפות להגיע לשהות במקום. 

 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום