המשפחה לא התחסנה, נדבקה בנגיף, אושפזה - ומתחרטת

מוני אליאס חשב שיוכל לנצח את המגיפה באמצעות הקפדה על היגיינה ושמירת מרחק - מבלי להתחסן. ההחלטה כמעט עלתה לו בחייו כשהוא ובני משפחתו אושפזו ברמב"ם. כיום הוא קורא לכל המהססים: "לכו להתחסן, זו לא מחלה קלה"

ישראל לפקוביץ | בריאות 31.8.2021 | 13:14

נגיף הקורונה צילום: pixabay

כמיליון ישראלים, כמחציתם ערבים ישראלים, טרם התחסנו לקורונה במנה כלשהי. חלק מחולי הקורונה במצב קשה שלא התחסנו, מכים על חטא לאחר שהיו נתונים בסכנת חיים. כך דווח הבוקר ב'ישראל היום'.

מוני אליאס בן ה-57, ערבי נוצרי מחיפה, מספר כיצד הוא ובני משפחתו לא התחסנו וחלקם מצאו את עצמם בסכנה. "לפעמים אדם צריך ללמוד בדרך הקשה מה נכון ומה לא נכון. לפעמים יש דברים שלומדים דרך הרגליים ואחרי שנפגעת קשה".

לדבריו, בשנה וחצי הראשונות של מגיפת הקורונה בני המשפחה שמרו על כללי הריחוק החברתי, ולכן הוא חשב שהם יכולים לנצח את המחלה בלי חיסון והוא מספר כי: "אנחנו משפחה שלא מסתובבת הרבה. אנחנו לא מטיילים שחורשים את הארץ או יוצאים למסיבות המוניות. אנחנו משפחה קטנה שדי שומרת על עצמה וחיה את חייה בבית. גם שמרתי על מסיכות ועל כל מה שהיה צריך. לכן לא היה לחץ להתחסן, וגם היו כל מיני שמועות על החיסון. אנשים סיפרו לי כל מיני דברים וכבר לא ידעתי למה להאמין. העדפתי להימנע מהחיסון".

בנוגע לשאלה מדוע ההסברה של משרד הבריאות וקופות החולים לא שכנעה אותו, אליאס משיב כי "צריך להבין שההסברה של הממשלה לא חלחלה אל המגזר שלי. היו פרסומים כלליים, כל מיני קריאות לא פרטניות ואני לא כזה סמכתי עליהם. לא כל כך הבנתי את מה שהממשלה פרסמה וגם בסביבה שלי היו אמירות משכנעות נגד. לכן לא הלכנו להתחסן. היום אני יודע שזו היתה טעות ממש קשה. שילמתי ושילמנו עליה ביוקר".

למרות המסיכה והריחוק החברתי, ב־5 באוגוסט התגלה מוני כחולה בקורונה. אחרי 12 ימים, הוא מעיד שכבר לא היה יכול לנשום לבד והוא אושפז במחלקת טיפול נמרץ בביה"ח רמב"ם בחיפה. "לאורך 12 הימים לפני האשפוז לקחתי כל תרופה ששמעתי עליה. אף אחת מהן לא עזרה ולא יכולתי להתגונן מפני הקורונה. פתאום הבנתי שהמחלה הזו היא לא משחק ולא דומה לשפעת, והצטערתי על כך שלא התחסנתי. אני גם אדם בקבוצת סיכון. הפחד שתפס אותי כשהייתי מאושפז ומחובר למכשירים היה גדול. ביקשתי מהקהילה שלי שיתפללו עלי, וגם אני התפללתי".

בהמשך, יתר בני המשפחה של אליאס נדבקו. אשתו סמירה, הבנות קרין ומריה והבן פאדי. לדבריו, "אחת הבנות היתה צריכה עזרה בחמצן. גם אני, שכבר שוחררתי, עדיין נזקק לחמצן, ורק הבן קיבל את המחלה באופן קל. הטעו אותנו וגם לא הגיע אלינו מידע טוב מהמדינה. קופת החולים שלחה הודעה כמו לכולם, אבל לא חשבנו שזה יהיה כזה קשה. עכשיו אני קורא לכולם להתחסן. ראיתי כמה הרופאים עובדים קשה להציל בני אדם וכמה המצב היה מסוכן". מוני אומר שיש צורך ביותר הסברה במגזר הערבי כדי שאנשים כמוהו יבואו יותר להתחסן.

ד"ר עמי נויברגר, מנהל מחלקת קורונה ברמב"ם שטיפל במשפחת אליאס, אמר כי: "הם אנשים נחמדים מאוד שעשו טעות. היה להם מזל כי הם היו במצב לא קל, ועכשיו הם מתאוששים. לא מדובר באידיאולוגים גדולים אלא באנשים שטעו, והטעות הזו כמעט עלתה בחיים של האבא ושל אחת הבנות. אני שמח שהאבא קורא להתחסן".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום