תמריץ לקופות החולים: עשרות עד מאות שקלים עבור כל מתחסן

משרד הבריאות ביוזמה חדשנית: כ-24 מיליון שקלים יחולקו לקופות החולים שיפעלו לעידוד התחסנות. התנאי: הכסף לא יועבר ישירות לצוות הרפואי או למטופלים - אלא כתמיכה לקופה

ישראל לפקוביץ | בריאות 31.8.2021 | 13:10

חיסון ב'מכבי'. אילוסטרציה צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

משרד הבריאות מבקש לתת לקופות החולים תמריץ כספי לצורך עידוד מתחסנים. מטיוטת חוזר שפרסם משרד הבריאות, עולה שבכוונתו להעביר לקופות סכום של כ־24 מיליון שקלים שיתחלקו ביניהן בהתאם למספר המתחסנים של כל קופה. כך מפרסמת הבוקר מיטל יסעור בית-אור ב'ישראל היום'.

מבחני התמיכה הם הדרך של משרדי הבריאות והאוצר להעביר כספים לקופות החולים או לבתי החולים כנגד ביצוע פעולות מסוימות בתחום האיכות או ההתייעלות. במקרה הנוכחי, המבחנים ממוקדים ביעד של העלאת ההתחסנות נגד קורונה במנה ראשונה של בני 60 ומעלה וכן להגדלת הכיסוי החיסוני במנה השלישית.

לפי טיוטת החוזר, שעליו אמור לחתום שר הבריאות ניצן הורוביץ, הכסף יינתן כנגד פעילות הקשורה למתן חיסונים למבוטחי קופות החולים הזכאים לחיסון, הקמה והפעלה של מתחמי חיסונים, ופנייה למבוטחים אלו ולמשפחותיהם לצורך שכנועם להתחסן ולצורך תיאום תורים לחיסונים.

כך, למשל, קופת חולים שהקימה והפעילה מתחמי חיסונים תצבור זכאות של עד ארבעה מיליון שקלים. בהמשך, עבור כל מחוסן על ידי קופת החולים, הקופה תצבור זכאות בשווי של 50 שקלים. קופת חולים שיותר מ־40% מהמבוטחים שלה (בגיל החיסון) התחסנו, תקבל עוד 20 שקלים למבוטח, קופה שעברה יעד של 60% תקבל עוד 25 שקלים למבוטח, וקופה שחיסנה יותר מ־80% מהמבוטחים תקבל עוד 40 שקלים על כל מבוטח נוסף שיתחסן. כל זאת החל ממועד שייקבע בחוזר.

נוסף על כך, יקבלו הקופות עוד סכום של 20 מיליון שקלים שיחולק ביחס לתמהיל גילי המתחסנים בקופה: עבור מחוסנים בני 70-60 תקבל הקופה 300 שקלים, עבור מחוסנים בני 80-70 תקבל הקופה 320 שקלים, ומעל גיל 80 יינתן תמריץ של 370 שקלים. תמיכה נוספת של ארבעה מיליון שקלים תחולק בין קופות החולים לפי חלקה של כל קופה במספר המבוטחים בגילי 60 ומעלה שטרם חוסנו עד לאמצע אוגוסט.

בסעיף זה הודגש שהתשלום שמקבלות הקופות לא יועבר לצוות הרפואי או למטופלים: "כל קופה תהא זכאית לתמיכה זו רק לאחר שהגישה תוכנית לאישור משרד הבריאות, ופעלה בהתאם לתוכנית ובאופן שאינו מעניק תמריץ ישיר למבוטחים או לאנשי הצוות הרפואי עבור קבלת החיסון או ביצועו".

בכיר באחת מקופות החולים ציין שהקופות העבירו הערות לחוזר, אך המתווה שמוצג בו "סביר". תוכנית זו מצטרפת לתוכנית שר הבריאות "חיסון עד הבית" בעזרת מגן דוד אדום ביישובים השונים. לפי נתוני משרד הבריאות, ישנם 934 אלף איש מגיל 12 ומעלה שטרם התחסנו במנה ראשונה. כמו כן, ישנם עוד 2.197 מיליון איש מגיל 12 ומעלה שזכאים לקבל חיסון דחף ("בוסטר") וטרם קיבלו אותו.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום