שר החוץ לפיד מותח ביקורת על נסיגת ארה"ב מאפגניסטן

שר החוץ לפיד אומר לתקשורת הזרה כי הדרך בה בוצעה נסיגת צבא ארה"ב מאפגניסטן הייתה לא טובה, אך מציין כי הצעד עצמו היה נחוץ. "אני חושב שכדאי לחכות קצת לפני שנקפוץ למסקנות"

ישראל לפקוביץ | מדיני 1.9.2021 | 16:32

יאיר לפיד במליאה צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

שר החוץ יאיר לפיד אומר היום (רביעי) כי ניתן היה להוציא לפועל טוב יותר את נסיגת ארה"ב מאפגניסטן. האיש שהרקע הצבאי שלו הסתכם בשירות בעיתון הצה"לי 'במחנה' מסביר לתקשורת הזרה שהנסיגה לא הייתה טובה.

"כנראה שההחלטה הנכונה לא בוצעה בצורה הנכונה ובכל זאת אני מציע לכולם להקשיב לנאום האחרון של הנשיא ביידן על נחיצות הצעד עצמו", אמר לפיד לכתבים. "אני לא חושב שאנחנו עדיין מבינים לגמרי את כל ההשלכות של המהלך הזה, של הנסיגה הזאת, אני חושב שכדאי לחכות קצת לפני שנקפוץ למסקנות".

לגבי פתיחת הקונסוליה האמריקאית במזרח ירושלים אמר לפיד: "אני מאמין שהתוכנית של ממשל ביידן לפתוח מחדש את הקונסוליה האמריקאית בירושלים כדי לספק שירות דיפלומטי לפלסטינים היא רעיון גרוע", אמר שר החוץ יאיר לפיד.

"אנחנו חושבים שזה רעיון גרוע ואמרנו לאמריקה שאנחנו חושבים שזה רעיון גרוע", אמר לפיד בתדרוך לעיתונאים זרים. כזכור הממשל הקודם עם הנשיא לשעבר טראמפ, הכיר בירושלים כבירת ישראל, והעביר לשם את השגרירות מתל אביב.

"אנו יודעים כי לממשל ביידן יש דרך אחרת להסתכל על זה, אך מכיוון שזה קורה בישראל, אנו בטוחים שהם מקשיבים לנו בתשומת לב רבה", הוסיף לפיד.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום