במטבעות וירטואליים: השמיט הכנסות בכ-4.3 מיליון

במסגרת חקירה הסמויה של רשות המיסים, נעצר תושב באר בן 37, בחשד שהשמיט הכנסות בהיקף של כ-4.3 מיליון ₪ש"ח מסחר במטבעות וירטואליים

צביקה סגל | כלכלי 2.9.2021 | 13:52

מעצר. אילוסטרציה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מתרחבת החקירה נגד ישראלים המחזיקים וסוחרים במטבעות וירטואליים ללא דיווח לרשות המסים, במסגרתה נעצר היום פבל רודמן (37) מבאר שבע בחשד להשמטת הכנסות בהיקף של כ-4.3 מיליון ₪ מסחר במטבעות וירטואליים, במטרה להתחמק מתשלום מס. בשבוע שעבר נעצר תושב ירושלים, בתחילת שנות ה-30 לחייו, בחשד להעלמת הכנסות בהיקף של יותר מ-11 מיליון ₪ שהופקו מעסקאות של המרת מטבעות וירטואליים.

כמצוין בבקשת המעצר של רודמן שהוגשה ע"י יחידת יהלום - היחידה הארצית למאבק בפשיעה ברשות המסים, החשוד עובד כשכיר בחברה בתחום ניתוח מערכות מידע, תוכנה ואינטרנט. במסגרת חקירה סמויה שנערכה ביחידה החוקרת, אודות ישראלים המחזיקים וסוחרים במטבעות קריפטוגרפים בישראל, עלה שמו של החשוד כמי שביצע עסקאות רבות מאוד של קניית ומכירת נכסים וירטואליים שונים, לכל הפחות החל משנת 2017, ללא דיווח על הרווחים לרשות המסים.

בחקירה הסמויה נמצאו עסקאות רבות מאוד של המרת מטבעות וירטואליים כדוגמת BCHABC (מטבע דני), BTC (ביטקוין), BTG (ביטקוין גולד), לייטקוין ועוד בהיקף של מיליוני שקלים וכן אותרו כתובות של ארנקים דיגיטליים המשויכים לחשוד, והשימוש בהן נועד, על פי החשד, לטשטש את זהותו של החשוד כבעלים של הכספים.

בדיווחים של החשוד לרשות המסים לשנים 2017 – 2019 הופיעו הכנסותיו והכנסות בת זוגו כשכירים בלבד והושמטו ההכנסות שהופקו מעיסוקו במסחר במטבעות וירטואליים בהיקף של למעלה מ-4.3 מיליון ₪. יתרה מזאת, בדוחות החשוד לשנים 2018 – 2019, לא סומן כמתחייב כי היו לו הכנסות ממימוש מטבעות וירטואליים.

בחקירתו אישר החשוד כי פתח חשבון מסחר בבורסה, והשקיע בו כ- 100,000 ₪, וכן אישר כי ביצע בעצמו פעולות בזירת המסחר, בעיקר, ביטקוין ולייטקוין. ובשלב מסוים העביר חלק מהכסף לבורסה אחרת לצורך השקעה במטבע מסוג דוגקוין. כשנשאל מדוע לא דיווח לרואה החשבון על ההכנסות מסחר במטבעות וירטואליים השיב, בין היתר, ש"לא מדובר בהכנסות ואם אני טועה, אלמד" וכשנשאל שוב מדוע לא דיווח על ההכנסות הללו ענה כי לא משך את הכסף, אלא המשיך להשקיע, ובסיכום הכללי על פני השנים הוא לא הרוויח.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום