אפקט הקורונה: זינוק של 40% בפניות לסיוע במזון

חג עצוב בפתח - יש זינוק של 40% בפניות לסיוע במזון. הקורונה הביאה לעלייה של עשרות אחוזים במספר הנזקקים והעמותות לא מסוגלות לעמוד בדרישה. הנתונים במספרים - בקריית שמונה הייתה עלייה של 67% בביקושים למזון לחג, בירושלים עלייה של 56% ובבית שאן גם 67%

ישראל לפקוביץ | חדשות בארץ 3.9.2021 | 09:02

חלוקה קמחא דפסחא צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שלושה ימים לפני ערב ראש השנה, בתי התמחוי ברחבי הארץ מדווחים על עלייה של כ-40% בדרישה לסלי מזון ולמנות מבושלות לקראת החגים לעומת אותה תקופה אשתקד.

המצב הכלכלי הקשה בעקבות משבר הקורונה לא פסח על שום אזור גיאוגרפי בארץ: כך למשל בקריית-שמונה הייתה עלייה של 67% בביקושים למזון לחג, וכך גם בבאר שבע. בירושלים נרשמה עליה של 56%, בבית שאן של 67% ובאילת הביקוש הכפיל את עצמו, כך מדווחת הבוקר הדר גיל עד ב'ידיעות אחרונות'.

בעלי בתי התמחוי מתמודדים עם ירידה דרסטית בתרומות של אנשי עסקים ושל אנשים פרטיים שנהגו לתרום לפני משבר קורונה ונקלעו לקשיים כלכליים בעקבות המשבר, ובמקביל מספר גדול יותר של אנשים מבקשים סיוע, בדגש על קשישים שילדיהם נקלעו למצוקה כלכלית ואינם יכולים לתמוך בהם כפי שנהגו בעבר.

זילי גרוסמן, מנהלת בית התמחוי "בית רפאל" באילת, אמרה ל'ידיעות אחרונות', "לאורך כל תקופת הקורונה עמדנו בכל היעדים וסייענו לאלפי אנשים ביום עם ארוחה חמה וחבילות. דווקא לקראת תקופת החגים נקלענו למצוקה כלכלית קשה. בעלי העסקים שנהגו לתרום לנו נקלעו בעצמם למצוקה כלכלית ועוד לא התאוששו ממנה. אנחנו לצערי במצב שיש יותר פניות לסיוע מאשר מי שיכול לתרום. המצב השנה קשה באופן שלא הכרנו משנים קודמות".

שרה, ניצולת שואה בת 101 מתגוררת עם בתה אנה בת ה-76 בדרום הארץ ושתיהן קיבלו סיוע במזון לקראת החגים מאחד בתי התמחוי באזור. השתיים מתקיימות מקצבת ביטוח לאומי שמספיקה בקושי לכסות את העלות של התרופות שצריכה האם, שרה, מדי חודש. "כמו כולם אנחנו מחכות לראש השנה, כי זה חג שאנחנו אוהבות. אבל לא נוכל לארגן שולחן עם הרבה אוכל. לפחות יש לנו את האפשרות לקחת אוכל מבית התמחוי, זה עוזר לנו לשרוד, וכך גם בחג נרגיש קצת כמו כולם". 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום