מקומם: הפרויקטור ימריא לאומן כדי לפקח מקרוב

ממונה הקורונה הפרופ' זרקא ייצא בימים הקרובים לאומן כדי לאמוד מקרוב אחר יישום מתווה אומן שסוכם. החרדים זועמים על מיקוד תשומת הלב באומן, בזמן שמעקב דומה לא בוצע אחר רבבות מוסלמים שטסו לטורקיה האדומה לחגוג את חג הקרבן ובימים אלה אלפי סטודנטים חוגגים באילת ללא כל מגבלות

יחיאל גלאי | חדשות בארץ 3.9.2021 | 11:08

אילוסטרציה. למצולם אין קשר לכתבה צילום: unsplash

נדמה שאת האשמה על גל התחלואה הנוכחי שאותו מתקשה הממשלה החדשה לבלום, על אף מבצע החיסונים, היא מתכוונת לנתב אל עבר החרדים שיוצאים בימים אלו לאומן. כשברקע נערכים בישראל הופעות ענק ומסיבות המוניות של סטודנטים באילת ללא מגבלות, בוחר ממונה הקורונה פרופ' סלמאן זרקא לצאת לאוקראינה בימים הקרובים כדי לעמוד מקרוב אחר ההיערכות במקום מול החשש להתפשטות התחלואה ויישום המתווה.

לפי הדיווח ב-N12, לאחר הצגת "מתווה אומן" - עליו נמתחה ביקורת חרדית שטענה כי הוא מחמיר בהרבה מהמתווה שנדרש מהמוסלמים שטסו לחגוג את חג הקרבן בטורקיה האדומה והנופשים הרבים במהלך חודשי הקיץ - מתכוון בימים הקרובים ממונה הקורונה הפרופ' סלמאן זרקא לצאת למקום ולבחון בעצמו את יישום המתווה. 

פרופ' זרקא. צילום: דוד כהן, פלאש 90.

לפי הפרסום, הממונה מתכוון להיפגש עם גורמי מקצוע ממערכת הבריאות המקומית, וכן לבחון את מערך הבדיקות המבוצעות בעיר - בין היתר על ידי אנשי מד"א מישראל.

"מתווה אומן" קובע כי החזרה מאומן לישראל תתאפשר רק עם הצגתן של בדיקות קורונה עדכניות, 72 שעות לפני כל טיסה. השבים ארצה יחויבו בבידוד של 14 ימים, או 7 ימים למי שייבדק פעמיים בארץ ויימצא שלילי. מי שיבצעו את הבדיקות בפועל יהיו אנשי מד"א בישראל שייקחו אחריות על הפרויקט.

בתוך כך, משרד הבריאות עדכן (שישי) כי אתמול אובחנו 11,210 נדבקים חדשים בנגיף הקורונה. זהו היום הרביעי ברצף שבו מאובחנים יותר מעשרת-אלפים נדבקים. נערכו כ-134 אלף בדיקות. 8.4% מהבדיקות נמצאו חיוביות - שיעור שיא בגל הרביעי של המגפה. בבתי החולים מאושפזים 1,047 חולי קורונה, מתוכם 667 במצב קשה - בהם 143 מונשמים. מניין המתים במגפה בישראל עלה ל-7,122 בני אדם.

כמו כן עולה כי לאורך החודש האחרון הלכו לעולמים 606 ישראלים מנגיף הקורונה, 126 בשבוע זה. 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום