התקנות של הרבי מויז'ניץ לקראת הכניסה לבית המדרש החדש

התקנות שהרבי מויז'ניץ דורש מגברים ונשים לקראת הכניסה הסופית להיכל הענק של 'בית ויז'ניץ' החדש בראש השנה תשפ"ב. "לא לדבר כלל בתפילה מתחילתו ועד הסוף, ועל הנשים לא להיכנס ללא כיסוי ראש מעל הפאה". כל התקנות וההוראות לקראת הכניסה של אלפי החסידים

משה ויסברג | חרדים 5.9.2021 | 22:25

בית המדרש הגדול של ויז'ניץ מוכן צילום: באדיבות המצלם

אלפי חסידי ויז'ניץ נרגשים ודרוכים לקראת הכניסה לבית המדרש הענק 'בית ויז'ניץ', שהלך ונבנה במהלך השנים האחרונות והפעם הושלם סופית. 

ל'בחדרי חרדים' נודע כי בעת אמירת התורה בסעודה שלישית אמש (מוצאי שבת) נשא הרבי מויז'ניץ דברים והכין את החסידים לקראת ראש השנה והציב מספר תקנות לשמירה.

"עומדים אנו ימים ספורים קודם יום הדין ר"ה, זה זמן שממליכים את הקב"ה, ב"ה, הקב"ה עזר לנו שנכנסים כעת לביהמ"ד החדש, צריכים לראות איך נכנסים לבית המדרש הזה, אם אנחנו ראויים באמת, אתם נצבים לפני השם אלוקיכם, לאיש לבד קשה לעשות חשבון נפש אבל ביחד כן אפשר לעשות חשבון הנפש" אמר הרבי.

"כמו"כ כתוב בספה"ק, ראוי לכל אחד, לשמור את פיו לא לדבר דברים שלא צריך, הרבה אנשים חושבים, שרק בערב ראש השנה וערב יום כיפור צריכים לבקש מחילה כי ככה כתוב בהלכה, צריכים לבקש באמת ולפייס את חברו".

"אני רוצה להגיד דברים גם לגברים וגם לנשים, ברוך ה' כולם נכנסים לבית ויז'ניץ, ב"ה כבר לא מדברים אצלנו בתפילה ח"ו, וכבר שמתי לפני כמה שנים משגיחים שישמרו לא לדבר בתפילה צריכים לדעת בתפילה לא להסתובב במהלך התפילה" אמר הרבי.

הרבי סיפר "התפעלתי מכמה אנשים שלפני התפילה שמים את הטלפון במקום אחר, לא לראות כלל את המכשיר בתפילה".

כאן הקדיש הרבי דברים לנשות החסידים: "אני רוצה לספר לכם, רציתי לעשות כינוס גדול לכלל הנשים לפני שנה וחצי, בסוף לא עשינו, בגלל הקורונה, אני רוצה לעשות כינוס מיוחד עוד בהמשך", הודיע הרבי.

"אבל כעת כשנכנסים ומחדשים את הבית המדרש הגדול והחדש - בית ויז'ניץ, אני מאוד מבקש מכלל הנשים, שמגיעות להתפלל בבית החדש, אפילו נשים מודרניות, מעתה ואילך אין להיכנס ללא "כיסוי ראש" (כיסוי מעל הפאה), ביקשתי מהעסקנים להכין "כיסוי ראש" בשתי הקומות של בית המדרש בכל כניסה, לכל אישה שאין לה, וברור, שאין מה להכנס עם "פאה ארוכה", ושכולם ידעו בכל המקומות, שאין מה להיכנס פה בבית המדרש החדש, רק עם כיסוי ראש על כל הפאה ורק עם פאה קצרה".

"הגברים שיחזקו את הנשים, וגם נשים שלא ידברו כלל בבית המדרש, כי זה מפריע לגברים להתפלל וכל אחד יקבל ע"ע קבלת חדשות, לכבוד שנכנסים לבית המדרש החדש". סיים הרבי את דבריו. 

גם בית הדין של ויז'ניץ פרסם שורת הוראות ותקנות לפני הכניסה, בהם לא להפיץ שום עלון בתוככי בית המדרש, רחבת ארון הקודש המפואר שיהיה פנוי במשך כל השנה שכן יש בו קדושה יתירה, כך גם המעברים שיהיו פנויים מפני כבוד בית המדרש ובוודאי אין לעלות ולעמוד על הספסלים. 

מכתב בית הדין של החסידות לקראת הכניסה לבניין

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום