הגאון רבי אברהם עמר זצ"ל מראשי ישיבת 'אור ברוך'

הגאון רבי אברהם עמר זצ"ל מראשי ישיבת 'אור ברוך' בירושלים הלך לעולמו בראש השנה כשהוא בן 81 בפטירתו. 'בחדרי חרדים' על דמותו של הגאון הצדיק שהרביץ תורה כבר במרוקו

משה ויסברג | ברוך דיין האמת 8.9.2021 | 22:11

הגה''צ רבי אברהם עמר זצ''ל צילום: באדיבות המצלם

ברוך דיין האמת: בתחושה של אבל וצער גדול, הגיעה הידיעה המעציבה על הסתלקותו של הגאון הצדיק רבי אברהם עמר זצ"ל, מי שהקים עולה של תורה במשך עשרות בשנים וזכה להקים דורות של תלמידי חכמים בעולם הישיבות הספרדי מאז הקמת ישיבת "אור ברוך", נסתלק לבית עולמו לאחר מסכת של יסורים קשים בחמש עשרה שנותיו האחרונות כשהוא בן 81 שנים בפטירתו.

 הרב זצ"ל נולד בשנת תש"א במקנס שבמרוקו, לאביו הרה"צ רבי מרדכי עמר זצ"ל את משנתו קנה בתלמוד תורה אצל רבותיו שבמקנס הגאון רבי יצחק סבג זצ"ל וכבר בצעירונות נועד לגדולות, נודע מנעוריו כמתמיד ושקדן ועובד ה'.

 בהיותו בן שמונה עשרה שנה כבר מינוהו לר"מ בישיבת טנג'יר שבמרוקו כשאז היו האריות שבחבורה ביניהם ידידו בעל העיון המבריק הגאון החריף חכם רבי אלעזר מור יוסף זצ"ל ר"י "נוה שלום" ועם השנים נקשר לרבותיו הגדולים הגה"צ רבי רפאל ברוך טולידנו שלימים נשא את נכדתו הרבנית תחי' בתו של הרה"צ רבי שלמה טולידנו זצ"ל אביהם של רבי גבריאל ורבי מיכאל טולידנו ראשי ישיבת "אור ברוך".

כשעלה לארץ ישראל, קבע את לימודיו בכולל "חזון איש" ושם נודע גאונותו ושקדנותו בתורה עד שנקרא ארי שבחבורה. לאחר מס' שנים זכה להקים יחד עם גיסיו הרבנים טולידנו את הישיבה לצעירים "אור ברוך" שהיה לו חלק בלתי נפרד אז בהקמת עולם הישיבות הספרדי כשידע בגאונותו ובחוכמתו להכיר את הצורבים הצעירים וכך הקים דורות של תלמידי חכמים מהעולם הספרדי אשר נזקף לזכותו.

במשך השנים זכה ללמוד בחברותות בבני ברק ובירושלים עם גדולי ישראל זצוק"ל שהיו משתעשעים עמו בלימוד התורה.

בחמש עשרים שנותיו האחרונות חלה ונחלש ובעת האחרונה החמיר מצב בריאותו. הכל התפללו להחלמתו המהירה, ילדיו ובני משפחתו לא משו ממיטתו כשרעיתו הרבנית הצדקנית תחי' עומדת לצידו ודואגת כל אותן השנים במסירות עד אין קץ, אולם מצבו הבריאותי התדרדר וביום ראש השנה הראשון השיב את נשמתו הטהורה לבוראה כשהוא בן פא' ביום שנולד כפי שנאמר שהקב"ה ממלא את שנותיהם של צדיקים, כשבני משפחתו בסמוך למיטתו זעקו שמע ישראל.

 הניח דור ישרים מבורך, את רעיתו הרבנית תחי', את בניו וחתניו הרבנים הגאונים תלמידי חכמים רבי מרדכי  ורבי שלום, חתניו: הרב ששון חזן ר"מ ישיבת ראשית חוכמה, הרב זאב שוורץ מרבני בית חלקיה הרב יצחק שרם מישיבת מסילת התורה הרב ישועה וקנין, הרב דוד פרץ רבה של פנמה. נכדים ונינים בני התורה הולכים בדרך ה' הממשיכים בדרכו המופלאה, בהם מרביצי תורה ויראה.

מיד במוצאי ראש השנה, הבשורה המרה פשטה מיד בכל מקום ומקום כשהמוני בית ישראל מביעים את הכאב והצער בחלל הגדול עם הסתלקותו.

מסע הלוויה יתקיים הערב מוצאי ראש השנה בשעה 23:00 בלילה מישיבת "אור ברוך" ברחוב בית וגן בירושלים להר המנוחות שם ייטמן.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום