בעל התפילה הוותיק נפטר בעיצומו של ראש השנה

בראש השנה נפטר לבית עולמו, הרה"ח רבי יוסף אליעזר הומינר זצ"ל, מזקני וחשובי חסידי קרעטשניף ברחובות, שהלך לעולמו בגיל 76 בבוקר ראש השנה, כשמאות צאצאיו סבבו את מיטתו עת יצאה נשמתו

משה ויסברג | ברוך דיין האמת 8.9.2021 | 21:07

רבי יוסף אליעזר הומינר זצ"ל צילום: שוקי לרר

ברוך דיין האמת: מרחובות מגיעה הידיעה המעציבה על פטירתו של הרה"ח רבי יוסף אליעזר הומינר זצ"ל, מזקני וחשובי חסידי קרעטשניף והבעל תפילה המפורסם והוא בן 76 בפטירתו. 

בחג ראש השנה שהה ברחובות ונפטר ממש במיתת נשיקה. בירך ברכות השחר, ביקש לשתות, בירך 'שהכל' ונפטר לבית עולמו. ילדיו וצאצאיו הרבים הוזעקו לבית בו שהה בשעת יציאת הנשמה וזכה ונפטר ביום השני של ראש השנה. 

המנוח היה בנו של רבי זלמן חיים הומינר ז"ל והיה אחיינו של הצדיק ר' שמואל הומינר זצ"ל הידוע מירושלים. 

המנוח נודע כבעל תפילה עצום, שימש שנים רבות כחזן בימים הנוראים בקהילה היהודית בפריז. אחד מצאצאיו סיפר ל'בחדרי חרדים' כי בעת רדתו לפני התיבה היה מרגש וסוחף אחריו את הקהל, והיה אף נשנק מבכי תוך כדי התפילה. כמו כן הקפיד מאוד שלא ידברו בבית הכנסת בתפילה והיה מעיר למי שההינו לדבר בבית הכנסת בעת התפילה. 

בעבר הרחוק עבד בחברה קדישא. היה בעל חסד גדול והקים בעבר ארגון 'עזר ליולדות' שחילק ארוחות חמות למשפחות וממש עד השנים האחרונות דאג לתפעל את הארגון. 

לאחר פטירת רעייתו ע"ה, נישא בזיווג שני והתגורר בשכונת ברכפלד במודיעין עילית, לפני כשנה שימש במשך כמה חודשים גבאי של שטיבלך 'יערוסלב' בברכפלד, שם התגורר במשך כמה חודשים.

החסידים מספרים כי מדובר בשנה ראשונה שלא ניגש לעמוד בימים הנוראים. אפילו בשנה שעברה בשיא הקורונה הוזמן לבית כנסת מסוים ברחובות לשמש כבעל תפילה. 

זכה והותיר אחריו דור ישרים מבורך, בנים חשובים. תלמידי חכמים, מרביצי תורה ועוסקים בצרכי ציבור באמונה, 11 ילדים ומאות צאצאים, בנו ר' פנחס, הינו חבר מועצת עיריית רחובות מטעם אגודת ישראל, בנו ר' זלמן חיים וחתנו ר' משה פרלשטיין, הינם משב"קים של האדמו"ר מקרעטשניף. בן נוסף הוא הזמר ר' משה דב הומינר.

רק השנה זכה להשתתף בשמחת בר המצווה של נינו הגדול. בשבוע שעבר השתתף עוד בשמחת התנאים לנכדתו, בת לבנו ר' פנחס הומינר, חבר מועצת עיריית רחובות ושורר עם כל בני משפחתו את השיר הקבוע בכל שמחה "מודים". 

מסע הלוויה הערב (מוצאי ראש השנה) בשעה 23:00 מבית המדרש קרעטשניף בקריה ברחובות לבית החיים בעיר שם ייטמן בחלקת קרעטשניף. 

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום