היהודי האחרון חולץ מאפגניסטן למקום בטוח

היהודי האחרון באפגניסטן שאוים על ידי דאעש ואל קאעידה חולץ יחד עם אזרחים נוספים למדינה שכנה ובהמשך יגיע לארצות הברית

יענקי פרבר | חדשות בעולם 8.9.2021 | 20:12

מטוס הרקולס צילום: pixabay

היהודי האחרון חולץ מאפגניסטן, זבולון סימן טוב שהיה בסכנה גדולה מצד ארגוני טרור כמו דאעש ואל קאעידה באפגניסטאן, חולץ יחד עם אזרחים נוספים למדינה שכנה, ובשבועות הקרובים הוא יגיע לארצות הברית.

לאחר שלא רצה לעזוב את אפגניסטן, החליט היהודי האחרון כן לעזוב, לאחר שהבין שהטאליבן אמנם לא מחפש להרוג אותו, אך ארגוני אל קאעידה ודאעש ירצחו אותו אם יצליחו להגיע אליו, הוא חצה את הגבול למדינה שכנה, ומשם יגיע ככל הנראה לארה"ב.

על פי הדיווח של רועי קייס ויואב זהבי ב'כאן חדשות', בחילוץ היו מעורבים מספר גורמים, ביניהם מוטי כהנא איש עסקים ישראלי אמריקאי שמתמחה בחילוץ אנשים ממקומות מסוכנים, בנוסף היה מעורב הרב משה מורגרטן חסיד סקווירא מניו יורק, מגדולי העסקנים בארה"ב.

כאמור זבולון סימן טוב יגיע לארה"ב ככל הנראה, ומשם ינסו עסקנים לשכנעו לתת לאשתו גט, אשתו ובנותיו מתגוררות בישראל מזה שנים רבות.

מוטי כהנא שנמצא בשיאו של מירוץ הצלה באפגניסטן, כהנא מחלץ אנשים רבים שעבדו עם ארה"ב, את המימון לכך מגייסים ארגונים פרטיים, כמו ארגון 'צדק' של הרב משה מורגרטן. כהנא שלח את מטוסו לפני כשבועיים לחלץ את היהודי האחרון זבולון סימן טוב, אך זה התחרט ברגע האחרון וסירב לעזוב. אך בימים האחרונים הוא השתכנע כי חייו בסכנה ועזב את המקום.

כהנא, המנהל חברת אבטחה פרטית, סייע בפינוי כמה מהיהודים האחרונים שנותרו מסוריה שסועת המלחמה בשנת 2014 וכיום הוא מעורב במספר משימות הצלה מתמשכים ברחבי אפגניסטן - אחד מהם היה סימנטוב.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום