שמחה בחסידות בגור: בית הכנסת המיתולוגי יוכרז כמבנה לשימור

בית המדרש המיתולוגי של הרבי החידושי הרי"ם בעיירה גורא בפולין יוכרז כמבנה לשימור על ידי הממשל הפולני. "מדובר בהחלטה מאוד מעניינת וחשובה"

יענקי פרבר | חדשות בעולם 9.9.2021 | 08:26

בית הכנסת המיתולוגי צילום: הממונה על העתיקות של מחוז מזובייצקי

חדשה מרעישה בעולם החסידי: בית המדרש של חסידי גור בעיירה גורא-קלווריה שבפולין, הוכרז על ידי הממונה על העתיקות של מחוז מזובייצקי כמבנה לשימור.

בית המדרש העומד סגור מאז 2014 בהוראת האדמו"ר מגור, קיבל הכרה של מבנה לשימור. על פי דיווח באתר הפולני JEWISH.PL, לא ברור מי הגיש את הבקשה אולם ללא ספק מדובר באתר שימשוך מבקרים רבים לאחר שיוסדרו בו כל התקנות לשימור מבנים כפי שמחייב החוק הפולני.

בית המדרש של חסידי גור בגורא קלווריא, הינו השריד היחידי שנותר בעיירה בה נוסדה החסידות (מלבד בית העלמין) והוא היה בית מדרשו של האדמו"ר רבי יצחק מאיר אלתר זי"ע, בעל ה'חידושי הרי"ם', מייסד החסידות. הבניין נבנה בשנת 1859 והוא כולל שני מבנים מחוברים הכוללים בחצר גדולה ובית מדרש גדול מימדים.

בשנת 2014 הושב המבנה לבעלות משפחת צאצאי האדמו"ר ומאז הוא סגור בהוראת האדמו"ר כדי שלא לאפשר כניסת זרים שאינם נמנים על החסידות. חסידות גור היתה החסידות השנייה בגודלה בפולין לפני מלחמת העולם השנייה, אחרי חסידות אלכסנדר שנכחדה כולה בשואה והוקמה מחדש לאחר המלחמה. כיום חסידות גור הינה החסידות הגדולה ביותר בארץ ישראל.

מאיר בולקה, העומד בראש ארגון J-nerations, העוסק בשימור מורשת יהדות פולין, אומר בתגובה לדיווח: "מדובר בהחלטה מאוד מעניינת וחשובה. מצד אחד, המבנה מקבל מעטפת שימור מטעם המדינה, אולם מצד שני, יתכן שבהחלטה זו, תופר החלטתו של האדמו"ר מגור שלא לפתוח את המבנה למבקרים זרים שאינם מבאי ביתם של חסידי גור כמו גם קבוצות נוער, ותיירים פולנים".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום