נציג היהודים בפרלמנט האיראני: "500 חולי קורונה עם פטריה שחורה"

נציג הקהילה היהודית בפרלמנט האיראני, ד"ר הומיון שמח, קורא לייבא בבהילות תרופות נגד פטריות בעקבות התפתחות 'פטריה שחורה' מסכנת חיים, בקרב 500 חולי קורונה במדינה

יענקי פרבר | חדשות בעולם 9.9.2021 | 10:07

ד"ר הומיון שמח צילום: באדיבות המצלם

ד"ר הומיון שמח, פרמקולוג, ומומחה ברפואה, המכהן כנציג הקהילה היהודית בפרלמנט האיראני, טוען כי ישנם לפחות 500 מקרים ארציים של מחלה מסכנת חיים, הידועה בכינוי "הפטרייה השחורה", הנובעת מזיהום פטרייתי.

דר' הומיון שמח מתנגד חריף למדינת ישראל, אמר לטלוויזיה הממלכתית האיראנית כי העלייה במקרים נובעת ממגיפת הקורונה, פקידי בתי חולים באוניברסיטאות מדעי הרפואה במספר מחוזות ובהם טהראן, דיווחו על 20-30 מקרים בקרב חולי קורונה מאז 25 באוגוסט. "כמה מקרים דווחו ביוני" אמר ד"ר מוחמד-רזה סאלחי, מומחה למחלות זיהומיות בבית החולים על שם האימאם חומייני בטהראן ב-24 באוגוסט. בראיון אמר סאלחי גם כי יש צורך דחוף לייבא תרופות נגד פטריות, כך דווח אתר Iran International. דר' הומיון שמח הוסיף כי חלק מהתרופות בדרך והן תהיינה זמינות כבר בימים הקרובים.

המחלה הנדירה פוגעת בדרך כלל בחולי סוכרת או בעלי מערכת חיסונית חלשה, כגון חולי סרטן וקורונה, הזיהום של 'הפטרייה השחורה' מתפתח על ידי עובש הנמצא בדרך כלל באדמה, צמחים, זבל ופירות וירקות רקובים. אצל בבני האדם היא משפיעה על הסינוסים, המוח והריאות, ויש לה שיעור תמותה כולל של 50 אחוזים.

משרד הבריאות באיראן הודיע ​​על כ-700 מתים ביום מקורונה, אך כלי תקשורת באיראן כבר אמרו מזמן כי הנתונים הללו לא הכי אמינים, ומספר המתים גבוה יותר, איראן חיסנה כעת 11.7 אחוז מהאוכלוסייה, כך על פי אוניברסיטת ג'ון הופקינס.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום