מאסר על תנאי לתוקף בעל מסעדה יהודית בקמניץ

קיצוני ימני בן 30 הורשע באשמת תקיפת בעל מסעדה יהודי בשנת 2018. התקיפה היתה חלק משבוע של התפרעויות נגד מהגרים בעיר במזרח גרמניה

יענקי פרבר | חדשות בעולם 9.9.2021 | 09:58

בית כלא בישראל צילום: Moshe Shai/Flash90

תוקף קיצוני בן 30, נידון לשנת מאסר על תנאי לאחר שנמצא אשם בהפרה חמורה של הסדר הציבורי, ובפגיעה גופנית בגין מעורבותו בהתקפה על בעל מסעדה יהודית לפני כ-3 שנים.

המשפט שהתנהל ביום רביעי, חג שני של ראש השנה, עסק באחת התקריות הידועות לשמצה ביותר שאירעו במהלך התפרעויות גזעניות שפקדו את העיר קמניץ שבמזרח גרמניה ב-2018.

הנאשם קווין איי, בן ה-30 היה בין קבוצה של לפחות 10 גברים שזרקו סלעים וחפצים אחרים לעבר הבעלים היהודי של המסעדה 'שלום' ליד מרכז העיר בסוף אוגוסט 2018. התקרית הייתה במהלך מספר ימים של הפגנות ימין קיצוני ואלימות גזענית.

הנאשם שקיבל עונש קל, היה עם הרשעות קודמות בגין סחר בסמים והפרה נוספת של הסדר הציבורי בהמבורג, שכללו גם יידוי אבנים. העובדה שהוא קיבל רק מאסר על תנאי הפתיעה כמה מהצופים באולם בית המשפט, בהתחשב בכך שהורשע בעבר. אך השופטת אמרה כי העונש הוא קל יחסית, מאחר ובעל המסעדה "נמלט יחסית ללא פגע", ו"הנזק לרכוש היה קל", והעובדה ש"הנאשם שמר על רישום נקי בשנתיים האחרונות".

כזכור כפי שדווח ב"בחדרי חרדים", ב-2018 אירעה תקיפה חמורה נגד מסעדה יהודית כשרה בעיר הגרמנית קמניץ, העיר קמניץ התמודדה אז עם הפגנות וצעדות ניאו נאציות, ובאחת מהצעדות הללו, התגודדו סביב מסעדה יהודית, עליה השליכו בקבוקים ואבנים, והבעלים של המסעדה נפצע.

האירוע האנטישמי התרחש ב -27 באוגוסט, בסביבות השעה 22:00, המסעדה היהודית שנקראת 'שלום', הותקפה על ידי קבוצה של נאצים לבושה בשחור, המפגנים קראו קריאות "יהודים חזירים צאו מגרמניה" וזרקו בקבוקים ואבנים שגרמו נזק למסעדה.

המחאות בעיר קמניץ החלו דווקא נגד מהגרים מוסלמים, לאחר ששניים מהם רצחו נערה יהודיה בת 16 כשאחד מהם נמלט לעירק, הרוצח הוסגר לגרמניה מהר מאד על ידי השלטונות העיראקים, אך מחאות נגד המוסלמים פרצו בעיר ובמהרה הפכו לאלימות גם נגד יהודים.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום