נשיא אפגניסטן לשעבר מתנצל בפני האזרחים

הנשיא לשעבר של אפגניסטן טוען להגנתו שעזב את קאבול על מנת "להימנע מהסיכון ללחימה עקובה מדם ברחובות" וחזר על כך כי הפרסום על גניבת מיליוני דולרים הוא שקרי 

יענקי פרבר | חדשות בעולם 9.9.2021 | 09:24

הנשיא לשעבר אשרף גאני צילום: unsplash/ויקיפדיה

שבועות ספורים אחרי שירד וברח מכס השלטון, נשיא אפגניסטן לשעבר אשרף גאני אמר כי מעולם לא הייתה כוונתו "לנטוש את העם", בנוסף הוא התנצל בפני האפגנים על האופן שבו שלטונו הגיע לסיומו כשברח מהמדינה בחודש שעבר באותו יום בו נכנס הטליבאן לבירה קאבול.

בהצהרה שפרסם ביום רביעי, אמר גאני כי עזב ב-15 באוגוסט את ארמון הנשיאות, כי להימנע מהסיכון של לחימה עקובה מדם ברחוב, והכחיש שגנב מיליונים מהאוצר הלאומי של אפגניסטן.

"עזיבת קאבול הייתה ההחלטה הקשה ביותר בחיי, אבל האמנתי שזו הדרך היחידה לשמור על השקט מלחימה, ולהציל את קאבול ואת 6 מיליון אזרחיה", אמר. גאני ניצל את ההזדמנות להכחיש את הטענות כי הוציא מיליוני דולרים מהמדינה כשברח, ואף אמר כי הוא מוכן להיחקר כדי להוכיח את חפותו.

הטענות מקורן בשגריר אפגני לשעבר בטג'יקיסטן השכנה, זהיר אגבר, שטען כי גאני לקח עמו כ-169 מיליון דולר כשיצא מהמדינה. גאני, השוהה כיום באבו דאבי, קונן על כך שכמו קודמיו, גם הוא לא הצליח להביא שלום ושגשוג למדינה שסועת המלחמה. "בצער עמוק הסתיים הפרק שלי בטרגדיה דומה לקודמי", אמר. "אני מתנצל בפני העם האפגני שלא יכולתי לגרום לזה להיגמר אחרת".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום