"משכנתא חוץ בנקאית היא הפתרון היעיל ביותר לרכישת נכס שני"

מעוניינים ברכישת נכס שני? הוראות בנק ישראל לא מאפשרות למערכת הבנקאית להעניק לכם משכנתא שניה. הפתרון הטוב ביותר הוא לקיחת משכנתא חוץ בנקאית באופן שבו גם אם הנכס הראשון שלכם משועבד חלקית, עד גובה המשכנתא שלקחתם מהבנק, אתם רשאים לבצע מישכון שני על היתרה בלקיחת המשכנתא השניה • כל הפרטים על היתרונות בלקיחת משכנתא חוץ בנקאית

אליקים דהן כתבה מקודמת | כלכלי 9.9.2021 | 07:52

משכנתא חוץ בנקאית צילום: Yossi Zamir/Flash90

שוק המשכנתאות החוץ בנקאיות צובר תאוצה. הוא משרת גם יזמי נדל"ן המבקשים לממש הזדמנויות נדל"ניות שנקרו בדרכם, וגם אנשים פרטיים המבקשים להגדיל את ההון האישי באמצעות רכישת נכס שני.

למשכנתא חוץ בנקאית שורה ארוכה של יתרונות. ראשית, לפעמים זו הברירה היחידה עבורכם בבואכם לקנות נכס, בעיקר כשמדובר בנכס שני המיועד להשקעה. בעבר, המערכת הבנקאית הייתה מעמידה משכנתא שניה כנגד שיעבוד הנכס לטובת רכישת נכס שני. הוראות בנק ישראל שנכנסו לתוקף לא מכבר, לא מאפשרות קבלת משכנתא שניה, על מנת לצנן את שוק הדיור. לעומת זאת, במשכנתא חוץ בנקאית, אתם זכאים לקבלת משכנתא גם עבור נכס שני, בתמורה לשיעבוד הנכס.

יתרון נוסף הוא בכך שגם אם הנכס הראשון שלכם משועבד חלקית, עד גובה המשכנתא שלקחתם מהבנק, אתם רשאים לבצע מישכון שני על היתרה. כלומר אם הנכס שבידיכם שווה 2.5 מיליון שקלים ויתרת המשכנתא שלכם לבנק עומדת על מיליון שקלים, אתם זכאים לקבלת משכנתא חוץ בנקאית בסכום של מיליון וחצי שקלים בתמורה לשיעבוד הנכס שמשועבד בחלקו. כלומר הנכס שלכם יהיה משועבד גם לטובת המשכנתא הבנקאית וגם לטובת המשכנתא החוץ בנקאית.

כדי לקבל את המשכנתא החוץ בנקאית יש צורך בהגשה מסודרת ונכונה של הבקשה בצירוף המסמכים הרלוונטיים. כאן אתם זקוקים לליווי מקצועי של אנשי מקצוע שילוו אתכם בתהליך. חברה בעלת ניסיון והיכרות מעמיקה של השוק, תדאג לכם לקיצור הבירוקרטיה, וללא פרוצדורה מיותרת שעשויה להימשך חודשים ארוכים.

חברה בעלת ניסיון יודעת שכאשר אדם מבקש לרכוש נכס, הוא זקוק לכסף במהירות, משום שאם ימתין חודשים ארוכים עד שיקבל את הכסף, העסקה עשויה להיות לא רלוונטית. בשוק הנדל"ן, אם לא מממשים את העסקה במהירות הרצויה, היא עשויה לחמוק לנו מבין הידיים.

ולכן, כשמדובר בנכס להשקעה, בהנחה שאין לכם את מלוא הכסף ואתם זקוקים למימון משכנתא שניה, משכנתא חוץ בנקאית היא הפתרון היעיל והמהיר ביותר. גם בהתחשב בכך שהריביות של משכנתא חוץ בנקאית גבוהות מעט מהמשכנתא הבנקאית, זו עדיין העסקה המשתלמת ביותר, משום שמדובר בהלוואת בלון שניתן לסגור כעבור שנתיים מיום לקיחת המשכנתא, באמצעות מכירת הנכס או באמצעות קבלת מקור מימוני אחר.

חשוב לזכור: כדי לקבל משכנתא חוץ בנקאית חייבים לעמוד בכמה תנאי סף. ראשית, מדובר במימון של מיליון ₪ ומעלה, ושנית, שיעבוד נכס כנגד קבלת המשכנתא. אם אתם עומדים בתנאים אלו, ייתכן ואתם זכאים לקבלת משכנתא חוץ בנקאית, שמשאירה עבורכם את האופציות פתוחות. משום שגם לאחר לקיחת משכנתא חוץ בנקאית, אתם תמיד רשאים לקבלת הלוואה בנקאית בעתיד.

מומחים למשכנתאות עימם שוחחנו מסבירים שעוד בטרם אתם ניגשים לקחת משכנתא חוץ בנקאית, עליכם לדעת מהי העלות הכוללת של המשכנתא החוץ בנקאית, שלרוב ניתנת כהלוואת בלון לשנתיים במהלכן משלמים רק את הריביות, ומאידך, עליכם לתכנן את צעדיכם כיצד אתם פורעים את המשכנתא השניה, באמצעות הלוואה מהבנק, באמצעות מכירת הנכס או כל מקור מימוני אחר. תכנון נכון של לקיחת משכנתא שניה, תסייע לכם להגיע לנכס שני, כאשר רק הנכס הראשון שלכם משועבד. זהו יתרון שניתן להגיע אליו רק באמצעות משכנתא חוץ בנקאית, כאמור, בשל הוראות בנק ישראל האוסרות על המערכת הבנקאית להעניק משכנתא שניה.

לטענת המומחים, משכנתא חוץ בנקאית היא הפתרון היעיל ביותר למי שעושה את צעדיו הראשונים בשוק הנדל"ן, או עבור מי שמבקש להרחיב את ההון המשפחתי וחפץ ברכישת נכס שני.

השאירו פרטים ונחזור אליכם עם כל המידע על המסלול הייחודי>>>

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום