מזכיר המדינה: "ארה"ב קרובה להתייאש משיחות הגרעין"

מזכיר המדינה האמריקני אנטוני בלינק מבהיר: "מתקרבת הנקודה שבה להסכם עם איראן לא תהיה כל תועלת" | לדבריו קצב התקדמותה של איראן צובר תאוצה

ישראל לפקוביץ | חדשות בעולם 9.9.2021 | 13:08

אנתוני בלינקן צילום: מתוך הטוויטר שלו

מזכיר המדינה האמריקאי, אנטוני בלינקן מזהיר כי קצב ההתקדמות של תוכנית הגרעין האיראנית הולך ומתגבר, ובהתאם לכך מתקרבת נקודת הזמן שבה לא תהיה שום תועלת לחידושו של הסכם הגרעין, משום שהוא לא יעכב את איראן מפריצה מהירה לפצצה ביום בו תחליט להפר את ההסכם.

"אני לא אנקוב בתאריך", אמר בלינקן לגבי תוכנית הגרעין של איראן, "אבל היום הזה מתקרב. איראן מתקרבת לנקודה הזאת בצעדי ענק, בעיקר על ידי מעבר לצנטריפוגות מתקדמות מאוד, שמאפשרות לה לפעול בקצב מהיר הרבה יותר מבעבר".

הוא הבהיר כי לאחר שיגיע המועד, ארה"ב תפסיק באופן מיידי ומוחלט את הניסיונות שלה לחדש את הסכם הגרעין, משום שלא תהיה כל תועלת בחידושו. דבריו של בלינקן נועדו לשמש כתמרור אזהרה לרפובליקה האסלאמית של איראן מחד, וגם לגורמים בארה"ב ומחוצה לה, שמעוניינים במו"מ ממושך וקשוח מול איראן.

מבחינתה של איראן מדובר באיום לא קטן, משום שהאיראנים מעוניינים להביא להסרת הסנקציות שהטיל ממשל טראמפ עליהם, ובמידה וארה"ב לא תהיה מעוניינת בחידוש ההסכם, המשמעות היא שהסנקציות ימשיכו לרחף מעל איראן עוד זמן רב, בעוד הכלכלה האיראנית הולכת ושוקעת באינפלציה מהירה עד כדי קריסה של ממש שעלולה להתחולל בקרוב, בדומה לקריסה שחווה לבנון בימים אלו.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום