סיפור מדהים: הקבורה לבעל תשובה, והיונה שלא רצתה לצאת

שיחת טלפון אחת של 'שנה טובה' בערב ראש השנה כהכרת הטוב, גררה אחריה קבורה בחלקת שומרי תורה ומצוות של אדם חרדי שהיה אמור להיקבר בין חילונים. הקדיש שלא נאמר והיונה שבאה לעורר על כך • פרטים המלאים של הסיפור שמסעיר את כולל וואלוז'ין בבני ברק

משה ויסברג | חרדים 12.9.2021 | 21:26

יונה צילום: pixabay

בי' בטבת תשפ"א, נפטר לבית עולמו הרב דב שטרנבוך זצ"ל, מהעיר בני ברק, לאחר שהתמוטט במדרגות כולל וואלוז'ין בבני ברק והוא בן 96 בפטירתו. 

סיפור מעניין נודע ל'בחדרי חרדים' בימים האחרונים, סביב אדם אחר שטיפל במנוח רבי דב שטרנבול ז"ל, בערב ראש השנה האחרון התקשר בנו של ר' דב ז"ל לאברך בעל תשובה, שהיה סועד את אביו רבי דב זצ"ל בשנותיו האחרונות וברצונו לאחל לו שנה טובה.

מדובר באברך (שטיפל ברב שטרנבוך) שכל בני משפחתו אינם שומרי תורה ומצוות והוא התקרב להקב"ה לבדו ועזב את עבודתו בבנק בשל חשש הכשלה באיסור ריבית, ובהמלצת רבו עסק לפרנסתו בסיוע לקשישים ומבוגרים. הרב שטרנבוך איחל שנה טובה כהכרת הטוב.

כאן מתחיל הסיפור במוצאי החג התקשרה בתו של המנוח, לבנו של הרב שטרנבוך ואמרה לו: "תראה אני לא מכירה אותך אבל ראיתי את המספר שלך בשיחות האחרונות בטלפון של אבי, רציתי לבשר לך שהוא נפטר במהלך ראש השנה ומחר תיערך הלוויה בשעה הזו והזו בבית העלמין ירקון". 

בנו של הרב שטרנבוך הגיע להשתתף בהלוויה וראה כי כל המלווים לא שומרים תורה ומצוות, הוא פנה לאנשי החברא קדישא ואמר להם כי הוא מעיד כי הנפטר היה חרדי גמור ואין לקוברו בין אנשים שאינם שומרי תורה ומצוות, מיד לאחר שהוכח כי הנפטר היה שומר תורה ומצוות פנו אנשי הח"ק וחפרו לו קבר בחלקת שומרי תורה ומצוות כפי שכאמור נכתב, המנוח עזב את עבודתו בשל חשש איסור ריבית, וזכה להיקבר בקבר ישראל.

אך בזה לא תם הסיפור, הרב שטרנבוך ניגש לבנו של המנוח וביקש ממנו לגשת לבית הכנסת לומר קדיש על אביו לפחות ב'שבעה', הבן אמר כי הוא לא יוכל להתחייב כי הוא עסוק בעבודתו ואולי ביום שישי יתפנה ללכת לבית הכנסת. ביום שישי האחרון באמצע תפילת שחרית נכנסה יונה להיכל כולל וואלוז'ין ברחוב נחמיה, שם מתפלל הרב שטרנבוך והחלה לעוף הלוך ושוב בתוככי בית הכנסת, המתפללים ניסו לפתוח את החלונות שתצא אך ללא הועיל, עד שהרב שטרנבוך נזכר במעשה וחשב אולי הבן לא אמר קדיש ומיד ביקש לומר קדיש והיונה נעלמה כלעומת שבאה.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום