דיון סוער: הח"כית כינתה את המפכ"ל 'כלב'

בדיון בוועדה לביטחון פנים, רב-ניצב יעקב שבתאי טען שהפרעות בערים המעורבות בזמן מבצע 'שומר החומות' - ונבעו מאי שוויון. "ממתי מפכ"ל מדבר על חוסר שוויון ונותן להם צידוק" | במהלך הדיון נציבת שב"ס התייחסה לבריחת האסירים והבטיחה שזה ייבדק

יאיר כלפה | פוליטי 13.9.2021 | 16:53

המפכ"ל קובי שבתאי צילום: דוברות המשטרה

דיון סוער: הוועדה לביטחון פנים התכנסה היום (שני) בהשתתפות השר וראשי הארגונים, ודנה בפרעות בערים המעורבות ובבריחת האסירים מכלא גלבוע.

במהלך הדיון, מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי הציג את תוכנית ארגונו למיגור הפשיעה, והתייחס לפרעות בערים המעורבות, שהתקיימו לפני כמה חודשים. חברי הועדה הימניים טענו שהוא אמר שהפרעות נבעו עקב אי שוויון.

"אנחנו שומעים את המפכ"ל ככלב השב אל קיאו", כינתה חברת הכנסת אורית סטרוק מ'הציונות הדתית' את רב ניצב המשטרה, ויו"ר 'עוצמה יהודית' איתמר בן-גביר המשיך: "אחת הבעיות מאז שנכנסת לתפקיד שאתה מנסה לרצות".

"ממתי מפכ"ל מדבר על חוסר שוויון ונותן להם צידוק. פעם ראשונה בהיסטוריה שמפכ"ל בא לכאן ואומר שבגלל חוסר השוויון הם מתפרעים. אתה נותן להם צידוק, אתה מבין מה אתה עושה?", שאל את שבתאי.

בדיון, כאמור, דנו גם בבריחת ששת המחבלים מכלא גלבוע - כשנציבת שב"ס קטי פרי הבטיחה שהנושא ייבדק: "השב"ס עובד בעצימות מלאה אל מול האירוע. יש גם חקירה פלילית תחת איסור פרסום ויש גם החלטה של השר למינוי ועדה, אני מציעה לתת לוועדה לסיים את עבודתה. "פועלת ביד ברזל, פיזרתי אסירים - גם אם הייתה תקלה או התרשלות זה ייבדק".

"יש כאן אירוע שמתנהל בחקירה פלילית, בנוגע לסוהרת שנרדמה זה ייבדק. אני לא יכולה להתייחס לדברים האלה. אני מבטיחה להגיע לכאן ובכנות לתת את התשובות כשאפשר יהיה", הדגישה.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום