מחדל בריחת המחבלים: פרטים חדשים ומפתיעים

פרטים חדשים שמתפרסמים הערב אודות בריחת המחבלים מכלא גלבוע בערב ראש השנה, חושפים עוד יותר את עומק רשלנות אנשי שב"ס. איש צוות שלא צפה במצלמות לפחות 20 דקות ומילוי בורות הביוב בחול, שגרמו לסתימה ולמרות זאת לא עוררו חשד | וגם הכלבים שנבחו והתריעו

ישראל לפקוביץ | חרבות ברזל 13.9.2021 | 21:16

אסירים בכלא צילום: משה שי, פלאש 90

הבריחה והרשלנות בכלא גלבוע, ממנו ברחו ששה מחבלים מסוכנים בערב ראש השנה ממשיכים להיחקר ולחשוף שורת מחדלים של אני שירות בתי הסוהר שאמונים על ניהול הכלא.

הערב דווח כי סוהר בכלא גלבוע, ששהה במשל"ט (מרכז השליטה) במהלך הלילה ואמור היה לצפות במסכים בחדר הבקרה ולוודא שהכול תקין, לא צפה במצלמות ועולה חשד כי במקום זאת צפה הסוהר בטלוויזיה.

לירן לוי, כתב המשטרה של 'וואלה' מדווח כי שני המחבלים הראשונים שיצאו מהמנהרה, היו זכריה זביידי ומחמוד עארדה. כשהמחבלים החלו לצאת מפיר המנהרה, הכלבים שנמצאים בחצר בית הסוהר החלו לנבוח. עוד דיווח, כי לשב"ס יש טכנולוגיה ששולחת למשל"ט בכלא התראה כאשר הכלבים נובחים, ובנוסף, בעת הפעלת ההתראה, מצלמות האבטחה בכלא ננעלות על האזור בו הכלבים נובחים ומתעדות את הנעשה. ואולם, נראה כי איש הסגל שישב באותו הלילה במשל"ט היה עסוק בצפייה בטלוויזיה, ולא הבחין שההתראה הופעלה.

עוד דווח ב'וואלה', כי מצלמות האבטחה צילמו את המחבלים כאשר הם יוצאים מפיר המנהרה. זכריה זביידי היה בין הראשונים להגיח החוצה, בעוד אחד מחבריו התקשה לצאת מהפיר הצר, והמחבלים תועדו כשהם מושכים אותו ומסייעים לו לצאת. לאחר מכן ששת המחבלים התעכבו סמוך לפתח הפיר כעשרים דקות, זמן מספיק כדי ללכוד אותם, אך מכיוון שאף אחד לא צפה במצלמות האבטחה, הם נעלמו מהמקום, וארבעה מהם נתפסו רק בליל שבת האחרון.

עוד דיווח לירן לוי כי מספר ימים לפני הבריחה התגלה חול בצינור הביוב, למקום הוזמנה ביובית כדי לפתוח את הסתימה, ובנוסף נמצא חול בפחי הזבל הירוקים שממוקמים בתוך בית הסוהר. עובד תברואה שהגיע כדי לפנות את האשפה הבחין בחול שהיה בתוך הפחים, הוא הפנה את תשומת ליבם של מספר סוהרים לנושא, אך הם השיבו לו בזלזול: "הכול בסדר, תן לנו לעבוד".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום