מומחים מעריכים: איראן מסוגלת להרכיב ראש נפץ גרעיני בתוך כחודש

ברקע פרסום הדו"ח של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית על הגרעין האיראני בשבוע שעבר. גורמים רשמיים מעריכים שייקח לאיראן עוד חודש אחד בלבד עד להרכבת ראש נפץ גרעיני, בעוד אחרים חולקים וטוענים כי ייקח מספר חודשים נוספים. ובארה"ב מתעלמים לחלוטין

יענקי פרבר | חדשות בעולם 14.9.2021 | 08:19

אילוסטרציה צילום: Pixabay

האם איראן מתקרבת לפצצה גרעינית? מומחים החוקרים נתונים חדשים הכלולים בדו"חות של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית, אומרים כי איראן הגיעה עם העשרת דלק הגרעיני בחודשים האחרונים לרמות של כמעט מוכנות להכין פצצה גרעינית.

על פי הדיווח ב'ניו יורק טיימס, טהרן השיגה את היכולת לייצר את הדלק הדרוש לראש ראש גרעיני בודד תוך חודש, מנגד פקידים פדרליים המעורים בהערכות מסווגות, מאמינים כי ייקח לאיראן חודשים ספורים נוספים.

לצד זאת, איראן ממשיכה להתעקש שאין לה רצון לארסנל גרעיני. אך כעת, יותר משלוש שנים לאחר שטראמפ פרש מההסכם, נראה כי מאמץ איראני איטי ויציב לשקם את היכולת הגרעינית הוכתר בהצלחה.

גורמים בממשל ביידן לא התייחסו לדיווחי הסוכנות לאנרגיה אטומית שפורסמו בימים האחרונים בהרחבה, שם נאמר כי איראן קרובה לפצצה, ביום שישי האחרון, הודה שר החוץ אנטוני בלינקן כי התקדמותה של איראן הייתה כה מהירה עד שחזרה להסכם הישן עשויה להיות לא רלוונטית. "אנחנו עדיין לא בשלב הזה, אבל זה הולך ומתקרב" אמר.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום