נחשף מסלול ההברחה של איתן בירן לישראל

התקשורת האיטלקית חשפה אתמול את נתיב הבריחה של איתן בירן בן ה-5 הניצול היחידי מאסון הרכבל באיטליה, וסבו שמואל פלג שהביא אותו מאיטליה לישראל. לטענת משפחתו של הילד המתגוררת בישראל, הם נאלצו להביאו ארצה בשל העובדה כי "מצבו הנפשי והפיזי של הילד רע מאוד"

ישראל לפקוביץ | חדשות בעולם 14.9.2021 | 09:21

אילוסטרציה צילום: pixabay

המשטרה באיטליה פתחה בחקירה נגד סבו של בירן בן ה-5 שלקח אותו מאיטליה לישראל בניגוד להחלטת בית המשפט באיטליה, איתן הוא הניצול היחיד ששרד את תאונת הרכבל במאי האחרון, אז נהרגו 14 בני אדם, ביניהם הוריו וסבו וסבתו של איתן.

על פי הדיווח של מתן וסרמן ב'מעריב'. בשבת בבוקר אסף פלג את איתן מבית דודתו, אחותו של האב עמית ז"ל המתגוררת במחוז פאביה שבאיטליה, לפגישה שגרתית לכאורה. עוד נכתב כי הסב אמר לנכדו: "אני אקח אותך לקנות הרבה צעצועים", העמיס את כיסא הגלגלים וההליכון של איתן לרכבו והשניים יצאו לדרך.

על פי הפרסום, השניים נסעו ברכבו של הסב צפונה לכיוון הגבול עם שווייץ, שם הם עברו את הגבול והגיעו לעיר לוגאנו הסמוכה לאיטליה. בשעה 15:00 הם עלו על טיסה פרטית לתל אביב. שבסיומה נחתו בנמל התעופה בן גוריון. על פי הדיווח, פלג החזיק בדרכון הישראלי של איתן, שברשותו גם אזרחות איטלקית, וכך הצליח להוציא את הילד מהמדינה.

אתמול משפחת אמו של איתן הודיעה כי הוא חזר לישראל, "כפי שרצו הוריו". הם הוסיפו כי עם הגעתו נמצא איתן בטיפול אינטנסיבי של צוות רפואי בכיר בבית החולים שיבא "לנוכח מצבו המורכב והרגיש שלא ניתן לפרטו".

עוד דווח ב'מעריב'. כי הם הכחישו כי איתן נחטף מאיטליה, כפי שטוענת משפחתו של אביו. "הבאתו של איתן לישראל נעשתה באופן המגשים את צוואת הוריו, הוא לא נחטף ולא שום דבר מופרך הדומה לכך. הוא נמצא בחיק המשפחה, עטוף באהבה וחום כפי שראוי שיהיו לו".

לטענתה של אתי פלג, סבתו של הילד: "איתן מאושר מאוד שהוא חזר לישראל, הוא בכלל לא הכיר את המשפחה באיטליה. לא היה קשר בכלל בין המשפחות. אבל אני מטפלת בו עכשיו, ברור, כי אני הסבתא, אני האמא של טל. אני מטפלת באיתן".

מנגד, אור נירקו, בעלה של איה אחותו של האב, טען כי "אחרי שחטפו את איתן, אפשר לתאר איך אנחנו מרגישים". הוא הסביר את הרגעים בהם הבינו כי קורה משהו לא בסדר ביום החטיפה. "הבנו שיש בעיה כשאיתן לא הגיע בחזרה הביתה. הסבתא, אתי, הייתה באיטליה והיא חלק מהחטיפה. ערבנו את הרשויות פה".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום