השוטרת שניטרלה את המחבל משחזרת את הרגעים הדרמטיים

מחבל חמוש בסכין נכנס אתמול לחנות במרכז ירושלים והחל לדקור את הלקוחות, סמ"ר א', שוטרת סיור במג"ב לא היססה, זינקה באקדח שלוף אל תוך החנות וירתה במחבל מטווח קצר, שני תלמידי הישיבה שנדקרו והדפו את המחבל נפצעו קל, השוטרת סיפרה כי ניצלה שניה של אפשרות לירות במחבל בלי לסכן אחרים

ישראל לפקוביץ | חרבות ברזל 14.9.2021 | 09:46

זירת הפיגוע/הסכין צילום: דוברות במשטרה/פלאש 90

השוטרת שניטרלה את המחבל שדקר אתמול שני בחורי ישיבה בסמוך לתחנה מרכזית בירושלים סיפרה על הרגעים המתוחים.

בראיון ל'ידיעות אחרונות' היא אמרה. "עמדתי במרחק של פחות מחצי מטר מול המחבל בתוך החנות הקטנה. עד עכשיו אני רואה את הפנים שלו שהיו עם הזעם והרצח בעיניים, גם כשאני באקדח שלוף מולו", כך שיחזרה אתמול סמ"ר א', שוטרת סיור של מג"ב, את המפגש שלה עם המחבל שדקר אתמול שני צעירים בחנות פארם בירושלים. למרות המצב הקיצוני שמרה א' על קור רוח.

"מהצד השני שלו עמדה עוד שוטרת סיור של מג"ב באקדח שלוף", תיארה. "בשניות האלה כל המחשבה היא איך לנטרל את המחבל, לוודא שהצעיר היהודי שנאבק בו לא ייפגע, ושלא יהיה ירי דו צדדי שלנו. בשבריר השנייה שבו הצליח הנדקר להדוף את המחבל לרצפה יריתי במחבל כמה כדורים לפלג הגוף התחתון. המבט שלו היה של להמשיך ברצח והוא ניסה לקום ולהמשיך לדקור את הצעיר, ואז גם השוטרת מהצד השני ירתה וניטרלה אותו".

עוד מעדותה של סמ"ר א' ששיחזרה אמש את האירוע ל'ידיעות אחרונות': "מיד דרכנו נשקים, פרקנו מהמכונית וחתרנו למגע עם המחבל, שסימנו לנו שהוא בתוך החנות. אני נכנסתי מהדלת הקדמית, והסיירת הנוספת נכנסה מהדלת האחורית. החנות קטנה. הייתי פחות מחצי מטר מול המחבל, כשהוא מנסה לדקור בסכין את האזרח והם נאבקים. צעקתי לו לזרוק את הסכין והוא היה עם מבט של רצח בעיניים. לא עניין אותו כלום".

א' לא היססה. "לא חשבתי פעמיים", סיפרה. "ידעתי שבשביל זה התגייסתי למג"ב, בשביל זה הכשירו אותי, ואני חייבת להציל את האזרח, שאז עוד לא הבחנתי שהוא כבר נדקר. לא חששתי לעצמי. מה שעמד מול עיניי היה להציל את חיי האזרח, שיחזור למשפחה שלו. ניצלתי את הרגע שבו הוא הדף את המחבל ויריתי". כל האירוע, מרגע הפריקה מהמכונית ועד ניטרול המחבל, ארך פחות משתי דקות.

המחבל, באסל שוואמרה, בן 17 מדיר אל עסל אל פוקא שבאזור חברון, נפצע אנושות.

כזכור כפי שדווח ב"בחדרי חרדים", בבית החולים שערי צדק בירושלים מאושפזים שני תלמידי הישיבה שנפצעו בפיגוע הדקירה בתחנה המרכזית בירושלים, מוקדם יותר היום. בין הפצועים, ישראל נבון, נכדו של הראשל"צ הגר"א בקשי דורון זצ"ל, שלמרות שנפצע, סייע יחד עם חברו להיאבק במחבל. מצבם של שני הצעירים, בני 19 ו-20, מוגדר יציב.

ישראל נבון, שנפצע בפיגוע, סיפר לאתר ynet, כיצד הוא וחברו נאבקו במחבל. "המחבל נכנס לחנות בשמים וביקש לקנות שתייה", סיפר, "זה עורר את החשד שלנו. הוא שלף סכין של בשר והחל לדקור אותי. הוא תפס לי בחליפה. נאבקנו על הרצפה ואז שמעתי רעש של פיצוצים - והאחיזה שלו השתחררה ממני. מזל שבחר בי, כי יכולתי להיאבק בו".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום