טיסה מסחרית ראשונה נחתה באפגניסטן עם כעשרה אנשים

לראשונה מאז השתלטות מורדי הטליבאן על אפגניסטאן נחתה אמש בשדה התעופה בקאבול הטיסה המסחרי הראשונה | אחד העובדים בשדה: "יום מלא תקווה, אולי חברות תעופה אחרות יראו את זה ויחליטו לחזור לטוס"

יענקי פרבר | חדשות בעולם 14.9.2021 | 10:43

אילוסטרציה צילום: unsplash

טיסה מסחרית בינלאומית נחתה בבירה האפגנית ביום שני, הראשונה מאז שהטליבאן השתלט על המדינה בחודש שעבר, הטליבאן נאבק מאז נסיגת ארה"ב להפעיל את שדה התעופה בעזרת סיוע טכני של קטאר ומדינות אחרות כמו טורקיה.

"כמעט ולא היה אף אחד במטוס, בסביבות 10 אנשים, אולי יותר עובדים מאשר נוסעים", כך אמר עיתונאי של סוכנות הידיעות הצרפתית AFP על הטיסה המסחרית הראשונה של חברת 'פקיסטן איירווייז הבינלאומית' (PIA) מאיסלאמאבאד שבפקיסטן.

חידוש הטיסות המסחריות יהווה מבחן מרכזי לטאליבן, שהבטיחה לא פעם לאפשר לאפגנים עם המסמכים הנכונים, כגון ויזות או אשרות כניסה הומניטריים לעזוב את המדינה באופן חופשי.

דובר חוברת PIA אמר בסוף השבוע כי חברת התעופה מעוניינת לחדש את השירותים המסחריים הרגילים, אך מוקדם מדי לומר באיזו תדירות יתבצעו טיסות בין שתי הבירות. חברת 'קטאר איירווייז' הפעילה מספר טיסות שכר מחוץ לקאבול בשבוע שעבר, כשהן נושאות בעיקר זרים ואפגנים שפספסו את הפינוי מהמדינה על ידי כוחות נאט"ו.

"זהו רגע גדול. אנחנו מאוד נרגשים", אמר אחד העובדים בשדה התעופה, האיש אמר כי "זה יום מלא תקווה, אולי חברות תעופה אחרות יראו את זה ויחליטו לחזור לטוס".

ב-AFP דווח, כי אוטובוס מצויר עם "ברוכים הבאים לאפגניסטן" חיכה להעביר את הנוסעים מהמטוס לטרמינל, אך בסופו של דבר הם צעדו ברגל. בשדה התעופה כ-100 נוסעים חיכו לתפוס את הטיסה לאיסלאמאבאד, בעיקר קרובי משפחה של עובדים עם ארגונים בינלאומיים כמו הבנק העולמי.

מצב היחס לנשים באפגניסטן השתפר ביחס לאיך שהיה במקום לפני 20 שנה, אך עדיין נשים חוששות לצאת לעבוד או ללמוד באוניברסיטה, מתוך יותר מ-80 נשים שעבדו בשדה התעופה לפני שנפלה קאבול לידי הטליבאן ב-15 באוגוסט, רק 12 חזרו לעבודה.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום