איילת שקד הצהירה וספגה: "בטוחה שכולם מטומטמים"

למרות ההתחממות ביחסים עם הרשות הפסלטינית, שרת הפנים הצהירה כי ראש הממשלה בנט לא יפגש עם אבו-מאזן: "הוא משלם כספים למחבלים שרוצחים יהודים" | ב'ציונות הדתית' תקפו והזכירו: "רק לפני שבוע בנט אישר העברת חצי מיליארד ש"ח לאבו-מאזן!"

יאיר כלפה | פוליטי 14.9.2021 | 12:13

אבו מאזן צילום: הדס פרוש, פלאש 90

פחות מיממה לאחר הפגישה של בנט עם נשיא מצרים, שעסקה גם בנושא הפלסטיני, שרת הפנים איילת שקד ציננה הבוקר (שלישי) את התחחמות ביחסים של ישראל עם הרשות הפלסטינית, והצהירה כי בנט לא יפגש עם אבו מאזן.

איילת שקד התייחסה להתחממות עם הרש"פ, שכוללת את הפגישה של גנץ עם אבו מאזן, הלוואת חצי מילארד שקל ועוד שיתופי פעולה כלכליים, וטענה שבנט לא יפגש עם האחרון. בתגובה, מפלגת 'הציונות הדתית' תקפה וטענה שהממשלה מובילה לאסון לאומי.

"בעניין אבו מאזן- דעתי ידועה ולא השתנתה", אמרה שרת הפנים בכנס הבינלאומי ללוחמה בטרור של אוניברסיטת רייכמן. "אבו מאזן משלם כספים למחבלים שרוצחים יהודים- ככל שאתה רוצח יותר אתה מקבל יותר כסף''.

"אבו מאזן תובע את חיילי צה״ל ומפקדיו בהאג ולכן הוא לא פרטנר. ראש הממשלה לא יפגש איתו ולא מתכוון להיפגש איתו", הצהירה.

במפלגתו של בצלאל סמוטריץ' תקפו: "שקד וחבריה בימינה בטוחים שכולם מטומטמים עם בעיות זיכרון. רק לפני שבוע בנט אישר העברת חצי מיליארד שח לאבו מאזן! תשלום שיגיע ישירות למחבלים הרוצחים".

"זה ברור - ממשלת השמאל של בנט-עבאס מובילה לעוד אסון לאומי", טענו במפלגה, כשהם חוזרים על המסר שלהם בשבועות האחורנים.

כאמור, לפני מספר שבועות גנץ נפגש עם יו"ר הרשות הפסלטינית אבו-מאזן, ולאחר מכן הודיע על קידום צעדים כלכלים לטובת הרש"פ כדי להדק את היחסים, שבשנים האחרונות הלכו והדרדרו.

ישראל התחייבה להעביר הלוואה בגובה של חצי מיליארד שקל לרשות הפלסטינית, שיוחזרו מכספי הסילוקין מיוני 2022 - באישורו של שר האוצר אביגדור ליברמן, שרק היום אמר שהוא לא מתערב בפגישה של גנץ עם אבו-מאזן כל עוד זה לא נוגע בתקציב המדינה.

עוד סוכם על הגדלת היתרי התעסוקה ב-15 אלף עובדים, אישורי בניה לפלסטינים בשטחי C הישראליים, הוספת אלף עובדים בענף התיירות ועסק פלסטיני שרוכש במדינה יעשה זאת בדיגיטל, מהלך שיניב מיליונים לרשות הפלסטנית.

כמו כן ישראל תסדיר במעמד הומניטרי אלפי פלסטינים ביהודה ושומרון, בהם ישנם כאלה שהגיעו מרצועת עזה לפני שנים ומבקרים פלסטינים שהגיעו מחוץ לארץ והתחתנו בגילים מבוגרים - לפי גיל וקריטריונים מוגדרים.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום