מנכ"ל משרד הבריאות מודאג: "נעצרה מגמת הירידה בתחלואה"

הגל הרביעי בישראל: מנכ"ל משרד הבריאות הפרופ' נחמן אש נשמע הבוקר פסימי מתמיד. לדברי המנכ"ל הירידה בתחלואה שחווינו בתקופה האחרונה - נבלמה וכעת יש עלייה במאושפזים במצב קשה ובמונשמים. אמש אובחנו 10,556 ישראלים כחיוביים לקורונה, מתוך כ-178 אלף בדיקות

יחיאל גלאי | בריאות 14.9.2021 | 13:00

נחמן אש צילום: פלאש 90

מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש, התארח היום בוועדת החוקה של הכנסת והתריע כי מגמת הירידה בתחלואה - נבלמה. מנכ"ל משרד הבריאות גם בישר על ביטול הצורך בתו הירוק בבריכות שחייה חיצוניות. 

פרופ' אש התריע בוועדה כי נעצרה מגמת הירידה בתחלואה שהתחילה לפני כשבוע ומקדם ההדבקה עומד בימים האחרונים סביב 1. לדבריו: "הירידה במספר המאומתים עדיין לא מתרחשת - ממוצע של 8,000 מאומתים ליום זה שיא שלא היה קיים באף אחד מהגלים הקודמים. גם לא בגל השלישי".

בהתייחסו לביטול התו הירוק בבריכות שחייה אמר מנכ"ל הבריאות: "קודם כול אנחנו מדברים על בריכות בחוץ בגלל סיכויי ההדבקה היותר נמוכים וגם בשל כך שילדים לא מחוסנים צריכים לעשות בדיקות מדי יום וזה נטל גדול. התלבטנו לנוכח מה שתיארנו אם נכון להעביר את הבריכות מתו ירוק לתו סגול אך החלטנו לבטל את התו הירוק בבריכות החיצוניות, וזה נראה לנו נכון מבחינת האיזון. זה צעד ראשוני המובא בתקנות החדשות".

בהתייחסו להאטה בבלימת המגפה אמר פרופ' אש: "לא רואים ירידה במספר החולים קשה שעומד על סביב 700, על אף ירידה קלה ביומיים האחרונים". הוא הוסיף: "אם מסתכלים על החולים במצב קריטי המונשמים רואים עלייה בימים האחרונים מ-150 ל-190 ואקמו עלה מ-23 ל-31".

אתמול (שני) אובחנו 10,556 ישראלים כחיוביים לקורונה, מתוך כ-178 אלף בדיקות. שיעור החיוביים עמד על פחות מ-6%. מקדם ההדבקה נותר 1.01. מספר החולים במצב קשה עומד על 687.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום