דרישה מהוועדה לחקור את הדרג הפוליטי: "מנסים להפיל אחריות"

שלב העדויות בוועדת החקירה לאסון במירון צפוי להתחדש לאחר החגים ובתנועה לאיכות השלטון דורשים להתחיל ולחקור גם את הדרג הפוליטי: "יש חשש ממשי שמנסים להפיל את כל האחריות על הש.ג"

אבי גדלוביץ' | חדשות בארץ 14.9.2021 | 13:12

ועדת החקירה לאסון מירון צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שלב העדויות בוועדת החקירה לאסון מירון, יצא בתחילת החודש לפגרה בשל תקופה החגים, לאחר שבמשך שבועיים נשמעה עדותם של 17 עדים ביניהם בכירים בגופים שאחראים על ניהול ההילולה - המחוז הצפוני של המשטרה, ועדת החמישה והמרכז הארצי לפיתוח המקומות הקדושים. אולם, כעת עולה דרישה לחקור גם את הדרג הפוליטי.

במכתב ששלחה התנועה לאיכות השלטון ליו"ר ועדת החקירה הממלכתית, נשיאת ביהמ"ש העליון לשעבר מרים נאור, התבקשה הוועדה לבחון ולחקור גם את אחריות הדרג הפוליטי לאסון, "זאת", כך לפי התנועה, "בעקבות החשש הגובר ועולה לפיו המעידים בוועדה וכלל הגורמים המעורבים באסון מנסים להפיל את כל האחריות על דרגי השטח".

התנועה ציינה במכתבה כי על פי הפרסומים בתקשורת, הדרג הפוליטי והמדיני לחץ בזמנו לקיים את ההילולה ללא כל הגבלות, בניגוד לעמדות הגורמים המקצועיים, ומבלי שכלל נתנו את דעתם לביקורת החריגה של מבקר המדינה ולהחלטות הממשלה של קודמיהם בתפקיד בעניין הר מירון.

התנועה לאיכות השלטון ציינה במכתבה כי לפי הפרסומים, "נראה כי מספר שרים בממשלה הקודמת פעלו לקיים את ההילולה ללא כל הגבלות, בניגוד לעמדת הגורמים המקצועיים ובניגוד לדין המחייב ותוך פגם מינהלי חמור, וזאת על אף שבידיהם כבר היה מידע מבוסס על ליקויים בהיערכות המבנים בהר מירון".

"בחינה וחקירה של רצף האירועים האלה", נכתב, "הכולל גם החלטות ממשלה קודמות שהתקבלו ביחס להר מירון ומעולם לא יושמו במלואן, עלול לעלות לכדי עבירות פליליות של גרימת מוות או חבלה ברשלנות, על ידי הגורמים המדיניים והפוליטיים שחרף כל האמור לעיל דחפו ולחצו על פתיחת האתר במירון ללא כל הגבלות".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום