לראשונה בגיבוי ממשלתי: אירוע רפורמי מחפיר בכותל המערבי

קדושת הכותל חוללה אתמול על ידי ההסתדרות הציונית העולמית בשיתוף עם הארגונים הרפורמים והקונסרבטיבים, שקיימו אירוע שירה וזמרה, בערבוביה גברים ונשים. במרכז אירוע השירה שהתקיים ברחבה הדרומית ושתוגבר במערכת הגברה ענקית - נאמה "רבאית" רפורמית

יוסי שטארק | חדשות בארץ 14.9.2021 | 14:22

סליחות בכותל המערבי צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

חציית קו חמורה נרשמה אמש (שני) בכותל המערבי בירושלים, כאשר לראשונה, בצעד מתריס, חוללה קדושת המקום על ידי ההסתדרות הציונית העולמית בשיתוף עם הארגונים הרפורמים והקונסרבטיבים, שקיימו אירוע שירה וזמרה, בערבוביה גברים ונשים, באופן מחפיר שטרם נראה כמותו במקום הקדוש ביותר לעם היהודי.

במרכז אירוע השירה שהתקיים ברחבה הדרומית ושתוגבר במערכת הגברה ענקית - נאמה "רבאית" רפורמית, ו"חזנית" אמרה תפילת סליחות, תוך חילול קדושת הכותל המערבי.

מדובר בעליית מדרגה חמורה בפעילותם של הרפורמים והקונסרבטיבים בישראל, שמקבלים לראשונה גיבוי פומבי מגוף ממשלתי רשמי, שהפיק, מימן והוביל אירוע מתריס הנוגד את ההלכה היהודית ואת מנהג המקום הקדוש, ערב יום הכיפורים.

על פי מארגני האירוע מדובר ב"אירוע חשוב וראשון מסוגו שלראשונה נעשה על ידי ההסתדרות הציונית העולמית" וכי הוא התקיים בעקבות הרוח הגבית שמקבלים הרפורמים והקונסרבטיבים מהממשלה הנוכחית בראשותו של נפתלי בנט.

כזכור, על פי דברים שאמר ראש הממשלה בנט לראשי קהילות יהודיות בארה"ב לפני כשבוע, לאחר אישור תקציב המדינה, בכוונת הממשלה לאשר את מתווה הכותל ולהעניק לרפורמים ולקונסרבטיבים הכרה מלאה ורשמית ואחיזה בכותל המערבי.

כשנשאל אז על סוגיית מתווה הכותל, ציין בנט כי ברגע שהכנסת תאשר את התקציב הדו - שנתי, מהלך שייצב את הקואליציה לפחות בשנתיים הקרובות, "זה הזמן שבו נוכל להתחיל להתמודד עם נושאים מסובכים יותר".

בימים האחרונים, נציגם של הרפורמים בכנסת גלעד קריב מפעיל מכבש של לחצים על בנט כדי שיפעל לאשר את מתווה הכותל כבר בשבועות הקרובים. אל קריב הצטרף שר התפוצות נחמן שי ששיגר מכתב לראש הממשלה.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום