עימות ב'ציונות הדתית': הח"כ נגד סמוטריץ'

בצל ההתקפה המשולבת כנגד הממשלה בכלל ו'ימינה' בפרט, בסיעת 'הציונות הדתית' העניינים לא רגועים: חבר הכנסת אבי מעוז, יו"ר מפלגת 'נעם', קרא לסמוטריץ' לעשות חשבון נפש | הסיבה: התנגדותו לממשלת ימין שנשענת על רע"מ

יאיר כלפה | פוליטי 14.9.2021 | 17:39

בצלאל סמוטריץ' צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

יציבות הממשלה עושה את שלה? בסיעת 'הציונות הדתית' חוזרים היום (שלישי) לוויכוח הנדוש סביב הקמת ממשלת ימין בתמיכת מפלגת רע"מ, אופציה אליה התנגד בעבר יו"ר המפלגה בכל תוקף.

חבר הכנסת אבי מעוז, שמכהן גם כיו"ר מפלגת 'נעם' - החברה בבלוק טכני בסיעת 'הציונות הדתית', קרא במרומז לשאר חבריו בסיעה שהתנגדו לממשלת ימין בתמיכת רע"מ, ובראשם סמוטריץ', לעשות "חשבון נפש".

"תמכתי בהקמת ממשלה עם הימנעות של רע"מ מבחוץ שהיו בה 59 ח"כים ואז היו מצטרפים עוד 2-3 ממפלגות אחרות", אמר ל'ערוץ 7'. "מי שהתנגד למהלך הזה ממפלגתי אני מניח שיערוך, בדיוק כפי שאעשה אני, חשבון נפש על מעשיו".

התבטאות של מעוז מגיעה בצל הרחבת השורות בשני המפלגות השונות - מה שיוצר מעט מתיחות בין הצדדים. ב'ציונות הדתית' כבר הכריזו לפני כמה שבועות על מפקד חדש, זאת במטרה להגדיר את כמפלגה היחידה של הציבור הדתי-לאומי.

אלא שבמפלגת 'נעם' לא מעוניינים להצטרף, והחלו כבר לעשות מפקד משל עצמם. מפלגה שעדיין לא ברור עתידה הפוליטי היא 'עוצמה יהודית' של איתמר בן-גביר, שמעוניינת להצטרף ל'ציונות הדתית' אך דורשים תיקונים בחוקה.

מטעם הרב דב ליאור, מנהיגה הרוחני של 'עוצמה יהודית', שכאמור שוקלת את האפשרות לחבור לסמוטריץ', נמסר ל'בחדרי' כי הרב משאיר את ההחלטה לראשי המפלגה. הוא לא דוחה את האפשרות לחבור, ואף לא פוסל את האפשרות להיות חלק מהנהגת המפלגה כחלק מתפקידו כרב.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום