כל ההנחיות ליום כיפורים בטוח מקורונה

משרד הבריאות מפרסם את ההנחיות המלאות ליום הכיפורים, שבו עמך בית ישראל פוקדים את בתי הכנסת, גם כאלה שאינם פוקדים במהלך השנה

יוסף ריס | בריאות 14.9.2021 | 20:35

חסידים בטיש ערב יום כיפור צילום: יעקב לדרמן, פלאש 90

ערב יום הכיפורים מפרסם משרד הבריאות את ההנחיות לשמירה והגנה מפני נגיף הקורונה.

המשרד מאריך את תוקפן של תוצאות בדיקת אנטיגן שתבוצענה במהלך ערב יום כיפור (15.9), ובעמדות דיגום מאושרות על ידי משרד הבריאות, תהיינה בתוקף עד ליום ה-16.9 בחצות.

באשר להתקהלויות בבתי הכנסת, אם ישנן מעל 50 מתפללים - חלה חובה לבדוק תו ירוק בכניסה, גם אם התפילה מתקיימת בחצר בית הכנסת. ילדים מתחת לגיל 12 (שאינם מחלימים) ומי שאינם מחוסנים (מעל גיל 12) יכולים להיכנס עם הצגת תוצאת בדיקה מהירה שבוצעה עד יום קודם לכן, 24 שעות.

כמו כן ממליצים במשרד הבריאות לקיים את התפילות בשטחים פתוחים.

בנוסף, ההנחיות הינן לגבי התקהלות בשטח פרטי, כמו מפגשים קהילתיים, ארוחות וכדומה. שם ההתקהלות מוגבלת ל-50 איש במקומות פתוחים. חלה חובה לעטות מסכה בכל מקום ולכל מספר האנשים.

ההנחיות לגבי התקהלויות במקומות פתוחים: מעל 100 איש חלה חובה לעטות מסכה. המלצת משרד הבריאות היא לעטות מסיכות גם על התקהלויות של פחות מ100 איש.

מי שאינו מחוסן ומחלים, זכאי לקבל תו ירוק באמצעות בדיקות מהירות בתשלום בלבד. מתחת לגיל 12 שאינו מחוסן או מחלים שלא חלפו 3 חודשים - מימון הבדיקה על ידי המדינה.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום