תפיסת המחבלים: תרגיל ההטעיה כלל לא קרה

לאחר שהלילה דווח מפי כתבים צבאיים שונים כי צה"ל ביצע תרגיל הטעייה בכדי למקסם את הצלחת מעצרם של המחבלים בג'נין, הערב מדווח כי לא היה תרגיל שכזה. בנוסף נחשפה זהותו של  מי שסייע למחבלים. וגם, הסרטון מתוך המחנה שצולם על ידי האסיר

יוסף ריס | חרבות ברזל 19.9.2021 | 23:43

מתוך סרטון הדמייה של כאן 11 צילום: צילום מסך

לאחר שדווח הלילה (ראשון) כי ‏מפקד אוגדת איו"ש, תת-אלוף יניב ‏אללוף - הורה על ביצוע תרגיל הטעיה שסייע ללכוד את המחבלים ב'גנין ללא התנגדות, הערב מדווח הכתב הצבאי של 'כאן 11' רועי שרון, כי למרות אותם הדיווחים, מבצע מעצרם של שני האסירים בג'נין לא כלל תרגיל הונאה. שרון הוסיף ודיווח כי ההונאה תוכננה כדי "למשוך" את המבוקשים לזירה נוחה יותר לביצוע מעצר, אך בסופו של דבר לא היה צורך בהפעלת התחבולה.

דיווחו הגיע בתגובה לדיווח כי כוחות ‏גדולים וגלויים נכנסו בסביבות 01:00 בלילה למחנה ‏הפליטים ג'נין, שנחשב למוקד אלים ורווי בחמושים, כדי ‏לדמות פעולה שתמקד את תשומת הלב בכוחות -‏ולא במבצע לתפיסת המחבלים שהתנהל בסתר.

לצד זאת דיווח ראש הדסק לענייני ערבים ב'כאן 11', גל ברגר, כי הסייען שהסתיר את המחבלים בביתו, הוא איש פת"ח שאחיו היה מאנשי זכריא זביידי (האסיר הבכיר שנמלט) שנהרגו באינתיפאדה השנייה. בנוסף מופצות שמועות על כך שהרשות הפלסטינית הסגירה מידע מודיעיני שגרם לתפיסת המחבלים.

 

צילום: מתוך כאן 11

עוד ‏דווח כי בשעות האחרונות מופץ ברשתות החברתיות סרטון מהרשת החברתית 'טיק טוק' של אחד המחבלים שנתפסו הלילה, שאותו ככל הנראה צילם במהלך המצוד אחריו, בסרטון רואים את המחבל מונדאל אינפיעאת מחייך ומדבר למצלמה ככל הנראה ממחנה הפליטים ג'נין. הסרטון עלה כחלק מהקרב על התודעה הפלסטינית שנפגעה לאחר תפיסתם של כל ששת המחבלים אמש במוצאי השבת.

בתוך כך, פורסם סרטון הדמיה שמתאר את השתלשלות האירועים מכניסת הכוחות לג'נין ועד למעצרם של שני האסירים במחנה הפליטים ללא התנגדות ובידיים מורמות.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום