ערב חג בריכוזים: מחסור חמור בשקיות חלב

ערב חג כזה לא זכור שנים: לאחר שמועצת החלב התריעה מחסור בחלב. הבוקר נרשם מחסור חמור בשקיות חלב בריכוזים החרדים ברחבי הארץ

משה ויסברג | חדשות בארץ 20.9.2021 | 13:38

המקררים הריקים הבוקר בחנויות צילום: באדיבות המצלם

מחור חמור בערב חג הסוכות בשקיות חלב בריכוזים החרים כך עולה מנתונים שהגיעו ל'בחדרי חרדים' במהלך כל הבוקר. 

מכיוון שהשבתות והחגים יוצאים בסמיכות ובעקבות מיעוט ימי העבודה והייצור בתקופת החגים – מה שגרם למחסור בחלב.

במועצת החלב התריעו בתחילת שבוע שעבר, ממחסור כדוגמת חלב בקרטון, גבינה לבנה וקוטג'. הבוקר מחסור גם בשקיות חלב בריכוזים החרדים.

במרכולים בבני ברק, ירושלים, בית שמש מודיעין עילית וטבריה נרשמו מחסורים גדולים ובמקומות שכבר כן היה משפחות לקחו 10 ליטר ויותר שיהיה מספיק לחג, מה שיצר עוד יותר מחסור. 

במקומות רבים בבני ברק ובשכונות מרוחקות כן נשארו שקיות וגם לשם נהרו המונים לקחת את מה שנשאר.  

תושב בית שמש עמו שוחחנו אומר הבוקר אומר ל'בחדרי חרדים': "אין כאן לא קרטונים, לא שקיות, לא בקבוקים, מריבות על חלב שקדים". מנגד דווקא באזורים שאינם שומרי תורה ומצוות החלב נמצא ובשפע כפי שהעלו גולשים לרשת.

תושב טבריה בקריה החרדית אומר ל'בחדרי': "הבעיה שבטבריה יש רק סופר אחד מהדרין, שם נגמר הכל הייתי צריך לנסוע עד לחיפה בשביל למצוא חלב".

בעל סופר בבני ברק ששוחח עם 'בחדרי חרדים' אמר: "המחסור החריף ביותר בחלב שיצא לנו לחוות עד היום". לדבריו, "אנחנו פותחים בחמש בבוקר, בשבע המדפים ריקים מחלב. הלקוחות המומים ומתוסכלים". 

בשטיבלא'ך בהם קיים 'קאווע שטיבל' בכל היום נרשם מחסור בחלב, ב'קאווע שטיבל' בבית המדרש סאטמר ברחוב יונה בירושלים כתבו הגבאים שלט על המקרר שאין לקחת חלב גם במחיר של מאה שקל כי זה מיועד למתפללים בלבד. 

בנוסף נרשם מחסור חמור בכוסברה ובעלי ירק, כדוגמת חסה ועלי סלרי, במקומות רבים כבר בשעות הבוקר המוקדמות נרשמה נהירה והתנפלות על העלים. 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום