סקר חדש: 78% מהפלסטינים רוצים שאבו מאזן יתפטר

סקר חדש שפרסם מכון הסקרים הפלסטיני של ח'ליל שקאקי מצביע על נתון חסר תקדים - כך על פי מבצעיו ובהשוואה לסקרים שביצע המכון בעבר - ולפיו 78% מהנשאלים אמרו כי הם רוצים שאבו-מאזן יתפטר, מתוכם 78% בגדה המערבית ו-77% ברצועה

ישראל לפקוביץ | חרבות ברזל 22.9.2021 | 11:45

אבו מאזן צילום: פלאש 90

מסקר חדש שנערך ברחבי הרש"פ עולה כי רוב הפלסטינים רוצים שאבו מאזן יתפטר, לפני כחצי שנה עמד הנתון על 68%. הפעם על 78%.

עוד עולה מהסקר, כי 73% מהנשאלים אמרו כי הם חפצים בביצוע בחירות פלסטיניות כוללות לפרלמנט ולנשיאות בקרוב - 82% בעזה ו-67% בגדה. אם היו מתקיימות היום בחירות חדשות לנשיאות בין ראש הרשות הפלסטינית, מחמוד עבאס, למנהיג חמאס, אסמאעיל הניה, אזי שאחוז ההשתתפות היה עומד על 51%, הניה היה מנצח עם 56% לעומת 34% של עבאס. את הדברים פרסם עומרי חיים ב'כאן חדשות'.

אם הבחירות היו בין הניה לבכיר פת''ח מרוואן ברגותי, אחוז ההשתתפות היה עולה ל-66% וברגותי היה מנצח עם 55% לעומת 39% של הניה. בעניין הליך השלום הישראלי-פלסטיני, 62% מהנשאלים אמרו כי הם נגד, ו-36% אמרו שהם בעד פתרון שתי המדינות, זאת לאחר שהרעיון הוצג לנשאלים מבלי לפרט מה אומר הפתרון.

73% מהנשאלים סוברים כי ההזדמנויות להקים מדינה פלסטינית עצמאית לצד ישראל ב-5 השנים הבאות קטנים או קטנים מאד. מרבית הנשאלים 39% - אמרו כי בכדי לצאת "מהמצב הקיים" הם מעדיפים לצאת "למאבק מזוין נגד הכיבוש הישראלי", 28% אמרו שהם מעדיפים להגיע להסכם שלום עם ישראל.

כשנשאלו לדעתם על אודות "הצעדים בוני האמון" באמצעות שיפור תנאי המחיה בגדה וברצועה 56% אמרו שהם רואים אותם בחיוב, 35% אמרו כי הם רואים בכך משהו שלילי.

בנוסף עלה מהסקר כי 87% מהפלסטיניים אמרו שבריחת ששת המחבלים מכלא גלבוע ומעצרם הוא דבר המעניק השראה לפלסטיניים מחוץ לכלא לקחת יוזמה ולפעול לסיום הכיבוש.

הסקר נערך בקרב 1,270 פלסטינים בגדה המערבית ובעזה בתאריכים 15-18 בספטמבר, ותוצאותיו התפרסמו אתמול.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום