השוחט הוותיק נפטר בליל החג בפתאומיות

בחצר חסידות ברסלב נפרדו במוצאי החג מהרה"ח רבי אברהם שלמה רונין זצ"ל מחשובי חסידי ברסלב בירושלים שנפטר בפתאומיות בליל החג בעת ששהה בעיר ביתר. נודע כשוחט וותיק שגדולי הרבנים סמכו על שחיטתו

משה ויסברג | ברוך דיין האמת 22.9.2021 | 17:25

הרה"ח רבי אברהם שלמה רונין זצ"ל צילום: באדיבות המצלם

ברוך דיין האמת: בחג ראשון של סוכות הלך לעולמו הרה"ח רבי אברהם שלמה רונין זצ"ל מחשובי חסידי ברסלב בן 78 שנפטר בליל החג באופן פתאומי בעת ששהה בעיר ביתר עילית. 

המנוח ז"ל נולד לאביו רבי יוסף ז"ל ובצעירותו התקרב לחצר ברסלב, הוא נודע כשוחט וותיק במשך שנים רבות בדרום אמריקה וגדולי הרבנים סמכו על שחיטתו. 

היה דבוק בלו"נ בתורת רבי נחמן מברסלב, והיה מגיע בכל שנה לאומן במשך עשרות שנים, והשנה לא הגיע עקב תאונה שעבר. בירושלים קבע את מקום תפילתו בבית המדרש ברסלב ברמת שלמה.  

בחודש חשוון תשע"ז שיכל את בנו הרב יוסף ברוך רונין ז"ל ור' אברהם שלמה קיבל עליו את הדין באהבה ובדומיה. 

ל'בחדרי חרדים' נודע כי מכיוון שהרב רונין נפטר בבית חתנו הרב רוזנפלד שהוא כהן, עלתה השאלה מה יעשו בני המשפחה הכוהנים האם להוציא את גופת המנוח או את בני המשפחה, השאלה הופנתה בעיצומו של החג למרא דאתרא של ביתר עילית הגאון רבי חיים וייס שפסק למשפחה שהמשפחה צריכה לעזוב את הבית. 

הותיר אחריו שבעה ילדים, בין חתניו: הרה"ג רבי דב בער דייטש דומ"ץ נווה יעקב המשפיע הברסלבאי הרה"ח ר' מרדכי (מוטי) גוטליב, והרב יונתן גרינוולד מחשובי ברסלב בברכפלד. 

רק לפני כשבועיים נפטר גיסו הרב החסיד רבי משה יצחק רובין זצ"ל ר"מ בישיבת 'אור שמח' ומחשובי תושבי שכונת רמת שלמה בירושלים ומחשובי חסידי ברסלב, כעת רעייתו של הרב רובין תשב שבעה על אחיה לאחר שישבה שבעה על בעלה. 

במסע הלוויה שיצא במוצאי החג הראשון מבית הלוויות שמגר בירושלים להר הזיתים שם נטמן השתתף קהל רב שליווה אותו בדרכו האחרונה. 

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום