ניצחון מוחץ לישראל: הסיוע לכיפת ברזל עבר ברוב גדול

‏אחרי הסערה שעוררה הוצאת הסיוע הכספי למערכת כיפת ברזל מתקציבה של ארצות הברית, בית הנבחרים אישר הערב את העברת התקציב בסך מיליארד דולרים למערכת מיירטי הטילים והרקטות. הממשלה בישראל חוגגת ניצחון

יענקי פרבר | מדיני 23.9.2021 | 22:12

גבעת הקפיטול צילום: pixabay

לאחר שהתקציב למיירטי כיפת ברזל הוצא מבסיס התקציב של ארה"ב, עורר סערה הן אצל הדמוקרטים והן אצל הרפובליקנים, הערב עברה הצעת חוק נפרדת לאישור הסיוע, והחוק עבר ברוב של 420 תומכים, מול 9 מתנגדים, 2 נמנעו.

ראש הממשלה, נפתלי בנט הגיב על החוק שעבר: "תודה לחברי בית הנבחרים של ארה"ב, דמוקרטים ורפובליקנים כאחד, על התמיכה הסוחפת בישראל והמחויבות לבטחונה. מי שמנסים לאתגר את התמיכה הזאת, קיבלו היום תשובה ניצחת".

איילת שקד: ‏"תודה לנשיא ביידן ולבית הנבחרים כולו על התמיכה בישראל והסיוע בהצטיידות מיירטי כיפת ברזל. האגף הפרוגרסיבי קיצוני במפלגה הדמוקרטית ניסה לפרום את הקונצנזוס סביב ישראל על בסיס שקרים ואנטישמיות טהורה. זו נורת אזהרה עבור ישראל ועבור הקהילה היהודית. הברית האיתנה בין ארה"ב לישראל ניצחה גם אותם".

שר החוץ יאיר לפיד: "עוד הוכחה שבעבודה מדינית מדויקת אפשר להביא תוצאות, אפילו מהר. לישראל אין חברה טובה יותר מארה"ב"

שר הביטחון, בני גנץ: "בשם מערכת הביטחון, אני מבקש להודות לממשל האמריקאי ולחברי הקונגרס, על האישור לסיוע ההצטיידות של ישראל במיירטי כיפת ברזל".

שגריר ישראל באו״ם גלעד ארדן: "התמיכה הדו-מפלגתית האדירה בחקיקה הזו שולחת מסר ברור כי אמריקה עומדת לצד ישראל במאבק נגד הטרור".

כזכור לפני יומיים נערכה הצבעה על תקציב ארה"ב, ובעקבות לחץ חברי קונגרס דמוקרטים אנטי ישראליים, סיוע חירום אמריקני לישראל שתוכנן למיירטי כיפת ברזל הוצא מהתקציב האמריקני, לאחר ההצבעה אמרה דוברת יו"ר ועדת ההקצאות אמרה כי, "המימון לכיפת ברזל תיכלל בהצבעה נפרדת", ואכן היום ההצבעה עברה ברוב מוחץ.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום