זהו הסכום שהוציאה המשטרה לתפיסת המחבלים

מיליוני שקלים השקיעה משטרת ישראל במאמצים ללכוד את ששת המחבלים שנמלטו. מרבית הכסף נוצל לכוח אדם, והשאר על הפעלת המסוקים והמזון | מקורביה של נציבת שירות בתי הסוהר בעקבות ועדת החקירה: "אין לה כוונה להיות השעיר לעזאזל"

יוסף ריס | חרבות ברזל 23.9.2021 | 22:08

אילוסטרציה צילום: דוברות המשטרה

משטרת ישראל הוציאה שישה מיליון שקלים על מבצע לכידת ששת המחבלים שברחו מכלא גלבוע. כך עולה מדו"ח שיוגש למשרד האוצר. עלות כוח האדם למבצע שנמשך שבועיים עמד על 5.5 מיליון שקלים, 300 אלף שקלים הוצאו על הפעלת מסוקים ו-200 אלף שקלים על מזון ועוד הוצאות נלוות. כך דווח ב'כאן 11'.

כזכור, ששת האסירים נמלטו ביום שני (ערב ראש השנה תשפ"ב) בשעות הלילה מכלא גלבוע שבצפון הארץ, ולאחר מאמצים משותפים של כלל זרועות הביטחון הם נתפסו, בתחילה, השניים - יעקוב קאדרי ומוחמד עארידה בנצרת, לאחר כמה שעות נעצרו גם זכריה זביידי ומוחמד עראדה בכפר אום אל גאנם, ולפני ארבעה ימים תם המצוד ונתפסו שני הנותרים, איהם כממג'י ומונאדל אינפיעאת שנתפסו במזרח ג'נין.

בנוסף דווח הערב (חמישי) ב'כאן 11', כי מקורבים לנציבת שב"ס, קטי פרי אומרים לגבי ועדת החקירה בנושא הבריחה: "ספק אם הוועדה שתוקם תסיק מסקנות אישיות לגביה, היא שמחה שהוקמה. פרי נאלצת להתמודד עם כשלים בטיפול באסירים הביטחוניים בשל ניהולו של קצין המודיעין הראשי הקודם".

לצד זאת פורסם ב'הארץ', כי נציבת השב"ס קטי פרי פעלה להשעות את מפקד כלא גלבוע בעקבות בריחת האסירים, היא הגדירה את הבריחה "תקלה מבצעית", ואמרה למקורביה כי אין בכוונתה להיות "השעיר לעזאזל" בפרשה. בכירים בשב"ס אומרים כי גם לפרי יש אחריות לבריחת האסירים, בין היתר לאור המחדל המודיעיני.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום