תוכנת המעקב הישראלית בפלאפונים של 5 שרים בצרפת

פרשת פגסוס: סימנים של תוכנת המעקב של NSO נמצאו במכשיריהם של חמישה שרים בממשלת צרפת, זאת במסגרת חקירה שבוצעה במהלך החודשיים האחרונים, לאחר שפורסם בתקשורת העולמית כי פעילי זכויות אדם, עיתונאים ועורכי דין ברחבי העולם היו נתונים למעקב על ידי תוכנת ריגול שיוצרה בישראל

חיים שמואלי | טכנולוגיה 23.9.2021 | 23:21

פעולת סריקה בפלאפון. אילוסטרציה צילום: unsplash

פרשת פגסוס: סימנים של תוכנת המעקב של NSO נמצאו במכשיריהם של חמישה שרים בממשלת צרפת. כך דווח באתר 'mediapart'.

על פי הדיווח, חקירות שבוצעו על ידי שירותים מיוחדים בצרפת אחרי פרסום הפרשה, הובילו לזיהוי נוכחותם של סמנים חשודים בטלפונים של חמישה שרים בממשלה הצרפתית.

החקירה בוצעה במהלך החודשיים האחרונים, לאחר שפורסם בתקשורת העולמית כי פעילי זכויות אדם, עיתונאים ועורכי דין ברחבי העולם היו נתונים למעקב על ידי תוכנת ריגול - מעקב בפלאפונים שלהם. התוכנה נמכרה לממשלות זרות על ידי חברת מעקב ישראלית.

על פי הדיווחים במספר כלי תקשורת, ברשימה היו כ-50,000 מספרי טלפון של אנשים שנחשבו כמעניינים את לקוחות החברה, NSO. לא ברור מאיפה הגיעה הרשימה - או מי מהמופיעים ברשימה נפרצו בפועל.

חברת NSO הכחישה אז את הדיווחים כי החברה שלהם מכרה ציוד למדינות שהפרו זכויות אדם. לטענת החברה, הפעילות שלהם היא למנוע טרור, מעקב אחרי גורמי סיכון, סוחרי סמים, ופעילים מסוכנים.

לדברי החברה, התוכנה מיועדת לשימוש נגד עבריינים וטרוריסטים והיא זמינה רק לסוכנויות צבא, גורמי אכיפת חוק ומודיעין ממדינות עם רשומות טובות לזכויות אדם. בהצהרה נמסר כי הפרסום של קבוצת זכויות האדם 'אמנסטי אינטרנשיונל', הייתה "מלאה בהנחות שגויות ותיאוריות לא מאושרות".

תוכנת 'פגסוס' נדבקת למכשירי אייפון ומכשירי אנדרואיד כדי לאפשר למפעילים להוציא הודעות, תמונות ומיילים, להקליט שיחות ולהפעיל בסתר מיקרופונים.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום