חילופי אש ביו"ש: ארבעה פעילי טרור נהרגו

ליל מעצרים סוער באיו"ש: מעצר בחמישה מוקדים שונים בהם קבטיה בורקין וכפר בידו כנגד תשתית טרור של חמאס הובילה על פי ההערכות צה"ל, לחמישה מחבלים פעילי חמאס שנהרגו במהלך הפעילות. הצבא ערוך לתגובה מחמאס | צפו

אבי גדלוביץ' | חרבות ברזל 26.9.2021 | 08:26

צהל בג'נין - ארכיון צילום: דובר צה"ל

ארבעה מחבלים נהרגו הלילה (מוצ"ש) במהלך חילופי אש שהתפתחו בין חמושים פלסטינים לאנשי כוחות הביטחון בכמה מוקדים ביהודה ושומרון. התקריות החלו לאחר שהלילה יצא לדרך מבצע מעצרים של אנשי חמאס, ככל הנראה בעקבות תשתית טרור שהתגלתה על ידי ישראל.

האירועים התרחשו בחמישה כפרים פלסטינים שונים באזור ג'נין ורמאללה, אך לפי דובר צה"ל המעצרים קשורים כולם האחד בשני. במהלך ניסיונות המעצר, נפתחה אש לעבר הלוחמים שהשיבו בירי ופגעו במחבלים.

במערכת הביטחון מעריכים כי האירועים שהתרחשו הלילה ביהודה ושומרון יובילו לתגובה מצד חמאס ומעריכים כי הארגון עשוי להגיב באמצעות ירי מהרצועה. בתדרוך שקיים הלילה דובר צה"ל נמסר כי הצבא ערוך לתגובה מחמאס. "תמיד יש אפשרות שחמאס ינסה להגיב", אמר דובר צה"ל תא"ל רן כוכב, "אנחנו ערוכים גם לאפשרות של ירי מהרצועה".

 

ההסלמה מגיעה כשבוע לאחר שהסתיים המצוד אחר האסירים הנמלטים מכלא גלבוע, מה שעלול להצית שוב את שטחי הגדה. במוצאי שבת לכדו אנשי כוחות הביטחון בג'נין את איהם קממג'י ומונאדל אינפיעאת, שני המחבלים הנותרים שנמלטו מכלא גלבוע. בכך הגיע לסיומו המצוד שהחל לפני כחודש, עם בריחתם של ששת האסירים הפלסטינים, ממנהרה שנחפרה במשך מספר חודשים.

במבצע שנערך באזור העיר ג'נין, בו השתתפו כוחות צה"ל, שב"כ וימ"מ, נלכדו השניים בלי התנגדות מצדם. לפי צה"ל, השניים הסגירו את עצמם לידי הכוחות שכיתרו את הבית וכרזו ליושביו להיכנע, לאחר שהלוחמים ביצעו לעברו ירי.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום