משמרות המהפכה מאיימות "למחוק את המשטר הציוני"

איראן שוב מאיימת להשמדת ישראל בהצהרה רשמית שפורסמה ביום שישי האחרון - יום השנה למלחמת איראן-עיראק. גם ארה"ב תוארה כאויב שיש לגרש מהמזרח התיכון

יענקי פרבר | חדשות בעולם 26.9.2021 | 10:06

מפגינים באיראן. אילוסטרציה צילום: unsplash

משמרות המהפכה של איראן פרסמו הודעה ששוב איימה על ישראל ביום השנה למלחמת איראן-עיראק בשנות השמונים וקראו לגירוש כוחות אמריקאים מהמזרח התיכון.

בהצהרה שפורסמה ביום שישי, משמרות המהפכה של איראן שיבחו את התנגדותה ומלחמתה נגד כוחותיו של סדאם חוסיין במשך שמונה שנים בין השנים 1980-1988, וטענו כי המלחמה הצילה את הרפובליקה האיסלאמית.

"מה שאיראן השיגה במהלך המלחמה, סייע בבניית חזית התנגדות שיכולה לצמוח עם רצון של אנשים מוסלמים, ויכולה לגרש את אמריקה מהאזור ולהסיר את סרטן המשטר הציוני מהגיאוגרפיה של האיסלאם", נאמר בהצהרה.

איראן מכנה את בעלות בריתה באזור "חזית ההתנגדות". אלה כוללים את בשאר אל-אסד בסוריה, חיזבאללה בלבנון, קבוצות פלסטיניות בעזה, מיליציות שיעיות עיראקיות, החות'ים של תימן וקבוצות אחרות. משמרות המשמרות אומרים כי ההישג במהלך המלחמה בשנות השמונים חיזק את הכוחות האיסלאמיים כנגד המעצמות המערביות, והביאו כדוגמא את אפגניסטן ממנה יצאה ארה"ב לאחר 20 שנה.

אתר Iran International מציין, כי משמרות המהפכה לא הזכירו כי במשך שנים איראן ראתה בטאליבן איום, ורק לאחרונה איראן החלה להתקרב לארגון מבחינת "האויב של אויבי הוא ידידי".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום