הקהילות הסגורות התענגו במופע חגיגי של יעקב שוואקי

יצא צדיק. הזמר יעקב שוואקי קיים בשעות הצהריים מופע מיוחד בשידור חי לתושבי סידני החרדים שנתונים בסגר מתמשך שסיומו לא נראה באופק. לידי 'בחדרי חרדים' הגיע קטע מתוך המופע שהסתיים לפני שעות אחדות 

אליעזר חסיד | מוזיקה 26.9.2021 | 19:40

יעקב שוואקי צילום: יח"צ

שמחת בית השואבה חוצת יבשות ומדינות התקיימה היום (ראשון) בשידור חי מניו יורק לעיר סידני שבאוסטרליה שנמצאת תחת סגר קפדני זה שלושה חודשים - בהופעתו של ענק הזמר יעקב שוואקי.

כפי שדווח לראשונה ב'בחדרי חרדים', מדובר ביוזמה של הרב חיים ליוי מ'סידני'ס שול' בהשתתפות כלל הארגונים היהודיים בסידני יחד עם אלפי חברי הקהילה היהודית שנמצאים בסגר מתמשך ומחניק חודשים ארוכים. הזמר יעקב שוואקי שהתנדב למשימה, הקדיש שירים מיוחדים לנוער הצעיר שמתמודד בגבורה עם הבדידות וההיעדרות מבית הספר תקופה כה ארוכה.

 

השיא היה כאשר יעקב שוואקי ביצע את שירו המיתולוגי 'שמע ישראל' במסר מיוחד ליהודים באוסטרליה, על מסירות הנפש במניעת התבוללות של יהודים בארצות ניכר. מנחה הטלוויזיה צ'ארלי הררי התגייס גם הוא בסגנונו הסוחף, בדברי חיזוק על מסירות הנפש של כלל ישראל במדבר לשבת בסוכה, ועוד יותר עם האתגרים שצצים בזמננו.

הרב חיים ליוי מבית הכנסת 'סידני'ס שול' שוחח בשבוע שעבר עם הזמר יעקב שוואקי וסיפר לו על המצב העגום בקהילה. לשאלת שוואקי איך מתמודדים עם הסגר הארוך שקצהו לא נראה באופק, ענה הרב ליוי: "המחלקות הפסיכיאטריות מלאות יותר ממחלקות הקורונה. וזה מסביר הכל". הזמר מיאן להאמין עד כמה המצב עגום, וסיפר בדמעות על החברים שאיבד בתחילת פרוץ המגיפה, ושקשה לו להאמין שחלק מעם ישראל עדיין שרויים במצב הקשה הזה. "חייבים לחזק את הקהילה", אמר הזמר.

רבים מאנשי הקהילה החרדית תרמו לאירוע שמחת בית השואבה, אך הזמר החליט מיוזמתו לשיר בשידור חי חינם. "הצמאון לשמחה ושגרה, היא כמו מים לנפש עייפה. מקווים מאוד שחלק הארי של המגיפה מאחורינו", אמר הרב חיים ליוי ל'בחדרי חרדים' והביע משאלה, "מקווים לרקוד עם התורה, בבית הכנסת עם כל הקהילה".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום