בד"ה: הרב כץ מבני ברק הלך לעולמו מקורונה

בשורה עצובה מגיעה בערב שבת קודש על פטירתו של הרב הגאון רבי יהושע צבי הכהן כץ זצ"ל מרבני ישיבת 'משכן יעקב' מוותיקי תלמידי ישיבת פוניבז' מגדולי תלמידיו של המשגיח הגר"י לוינשטיין זצ"ל שהיה קורא תהילים מקלף והכהן במניין הנץ של שר התורה הגר"ח קנייבסקי

משה ויסברג | ברוך דיין האמת 1.10.2021 | 15:57

נר צילום: pixabay

ברוך דיין האמת: במחלקת הקורונה בבית החולים שיבא בתל השומר הלך לעולמו, הרב הגאון רבי יהושע צבי הכהן כץ זצ"ל מרבני ישיבת משכן יעקב בחיפה והוא בן 85 בפטירתו.  

רבים התפללו בימים האחרונים לרפואת הרב יהושע צבי בן בלה אך למגינת לב הוא השיב את נשמתו ליוצרה. 

המנוח זצ"ל נולד בחיפה בג' אלול תרצ"ו לאביו רבי שמעיה כץ ז"ל מיקירי חיפה ובוני היהדות בעיר, שהביא פירות ויקרות שמיטה לראשונה בעיר חיפה כפי הוראת החזון איש זצ"ל שכתב לו הנחיות, ור' שמעיה שלא היה ירקן היה הולך ודואג להביא את הפירות והירקות.  

בבחרותו למד בישיבת כפר סבא שם למד אצל מרן הגראי"ל שטיינמן זצ"ל, לאחר מכן למד בישיבת פוניבז' והיה תלמיד מובהק למרן השגיח הגאון הצדיק רבי יחזקאל לוינשטיין זצ"ל

עד לשנים האחרונות ממש היה מגיע לוועד התלמידים של הגר"ח לוינשטיין זצ"ל בחדר השיעורים ובדירתו בישיבה, והיה מדליק בכל יום שישי את הטייפ עם השיחות של המשגיח בכדי לשמוע דברי חיזוק. 

כל ימיו הקפיד על סדרי מוסר, והיה מאריך בתפילותיו בצורה מיוחדת, היה מתפלל בישיבת פוניבז' בימים הנוראים ובשבתות. בימות החול היה הכהן במניין של הגר"ח קנייבסקי בנץ החמה בבית הכנסת לדרמן בבני ברק. כמו כן היה אחראי על קריאת התהילים מתוך קלף במניין של שר התורה. 

הרביץ תורה ויראה בכמה מקומות וכן בישיבתו של אחיו הגאון רבי דוד כץ ראש ישיבת 'משכן יעקב' בחיפה לשם היה נוסע להרביץ תורה ויראה.

זכה ר' יהושע לדור ישרים מבורך, רעייתו אסתר שתחי' לבית משפחת קרשינסקי, מחנכת בבית הספר אוליפנט בתל אביב, בניו, בנותיו, חתניו וצאצאיו.

מסע הלוויה היום (שישי, ערב שבת קודש פרשת בראשית) תצא בשעה 16.30 משער בית החיים פוניבז' בסוף רחוב חזון איש בני ברק שם ייטמן.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום