נייקי תפסיק לשווק לעשרות חנויות בארץ

מכה לחנויות הקטנות: נייקי מפסיקה לשווק לעשרות חנויות ורשתות קטנות שמוכרות מוצרי אופנת ספורט ולרשתות בינוניות בישראל. כך עולה ממכתבים ששלחה החברה לבתי העסק

ישראל לפקוביץ | כלכלי 4.10.2021 | 10:14

נעלי נייקי צילום: pixabay

נייקי משווקת נעליים, ביגוד ומוצרים נוספים למאות חנויות, רשתות ואתרי אינטרנט בארץ, והמותג נחשב למותג הספורט החזק ביותר בישראל. את המכתבים על הפסקת העבודה בין ברשת לחנויות שלחה נייקי ישראל לבעלי העסקים. כך מדווחת מירב קריסטל במוסף ממון ב'ידיעות אחרונות'.

על פי המכתב: "מדיניות ההפצה שלפיה פועלת החברה, תואמת את מדיניותה הגלובלית של קבוצת תאגידי נייקי ותפקידה לשמור ולקדם את ערך המותג נייקי בסביבה התחרותית הדינאמית שבה פועלת החברה. נמצא כי המשך היחסים העסקיים ביניכם לבין החברה אינו תואם עוד את מדיניות החברה ויעדיה". בחברה הודיעו כי בהתאם לכך ההתקשרות בין הצדדים תגיע לסיומה ב-31 במאי 2022 ללא צורך בהתראה נוספת. "מכיוון שעונת המכירות האחרונה, שבה תספק לכם החברה מוצרי נייקי תהיה קיץ 2022, לא תוכלו להזין הזמנות עבור עונת המכירות סתיו 2022" נכתב.

עוד דווח, כי נייקי הודיעה לחנויות כי לא יוכלו לבצע הזמנות עתידיות של מוצרי נייקי החל מ-27 באוקטובר 2021. בנייקי גם מציעים לחנויות להיערך לסיום ההתקשרות במטרה להמשיך לנהל את עסקיהם בהצלחה ללא מוצרי נייקי.

הפסקת האספקה לחנויות הקטנות מצמצמת את התחרות והמרוויחים הגדולים מכך הן הרשתות הגדולות שבראשם הראל ויזל, שלו עשרות חנויות נייקי ופוט לוקר ברחבי הארץ, וכן מגה ספורט, אליטל ושאר הקמעונאים הגדולים.

עו"ד גיא סרוסי המייצג עשרות קמעונאים של נייקי שנפגעו אמר: "נייקי ישראל החליטה חד צדדית להיפרד מעשרות חנויות קמעונאיות ולהותיר עסקים רבים ללא מקור פרנסה עיקרי. זהו צעד נוסף בשרשרת צעדים של נייקי ישראל בשנים האחרונות שהחליטה הלכה למעשה להפסיק התקשרות עם חנויות קמעונאיות. צמצום סכומי ההזמנה המאושרים לחנויות מעונה לעונה, חסימת דגמים רבי מכר, הכל עד לניתוק סופי של החנויות מנייקי. נעמוד לצד בעלי החנויות כדי למנוע את הפסקת העבודה החד צדדית".

מטה נייקי ישראל נמצא בהרצליה ומהחברה נמסר כי לא מדובר בצעד שננקט רק בישראל אלא כחלק ממדיניות ההפצה העולמית של נייקי.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום