עימות בפתח? הדרישה של ממשל ביידן מבנט

מ"מ שגריר ארצות הברית בישראל אמר בפגישה שקיים עם יועצי ראש הממשלה בנט כי הנשיא ביידן רוצה לראות הפחתה בבנייה בהתנחלויות. בכיר ישראלי אומר שבשל הרגישות לא נקבע כינוס לוועדה שאמורה לאשר את הבניה בהתנחלויות

מאיר שלם | מדיני 6.10.2021 | 21:29

ביידן ובנט צילום: אבי אוחיון /לע"מ

למרות שממשל ביידן לא רוצה לסכן את הממשלה, בשבוע שעבר אחד מגורמי הממשל שנמצא בישראל הבהיר כי נשיא ארצות הברית רוצה לראות ריסון של הבניה בהתנחלויות.

על פי הדיווח באתר 'וואלה', ממלא מקום שגריר ארה"ב בירושלים שוחח בשבוע שעבר עם יועציו של בנט והבהיר כי הנשיא רוצה לראות הפחתה בבנייה בהתנחלויות. לסוגיה יש נפיצות רבה, ושני הממשלים מעוניינים ללבן את הסוגיה מתחת לראדר.

הבכירים הישראלים אמרו כי ממלא מקום שגריר ארצות הברית בירושלים מייקל רטני שוחח עם בכירים בלשכת ראש הממשלה בשבוע שעבר ואמר כי ממשל ביידן היה רוצה לראות ריסון או הפחתה של התכנון והבנייה החדשה בהתנחלויות. "יש רגישות רבה", אמר אחד מהבכירים בישראל.

דובר מטעם שגרירות ארצות הברית בירושלים סירב להתייחס לשיחות דיפלומטיות עם ממשלת ישראל. עם זאת הדובר מטעם השגרירות האמריקנית אמר כי "ממשל ביידן מאמין ששני הצדדים צריכים להימנע מצעדים חד צדדיים שיגבירו את המתיחות ויחתרו תחת המאמצים לקדם את פתרון שתי המדינות - זה כולל בנייה בהתנחלויות".

בלשכת ראש הממשלה סירבו להתייחס לדברים.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום