ממשיכים להיאבק בלהבות: "האירוע בהכלה"

נמשכים הניסיונות להשיג שליטה על האש שפרצה אתמול בשבעה מוקדים סמוך לבית שמש | לפי שעה האירוע בהכלה ולא נשקפת סכנה ליישובים בסביבה

צביקה סגל | חדשות בארץ 8.10.2021 | 11:48

הלהבות בפארק בגין צילום: קק"ל

לוחמי האש ממשיכים להיאבק בשבעה מוקדי השריפות שפרצו אתמול (חמישי) בפארק בגין הסמוך לבית שמש. לפי שעה טרם הושגה שליטה על האש אולם בכבאות והצלה מציינים כי האירוע נמצא בהכלה. יחד עם זאת החשש הוא כי עם התפשטות הרוחות השריפה תגבר.

מפקד מחוז ירושלים, טפסר ניסים טויטו, סיים הבוקר הערכת מצב בחפ"ק שהוקם בנס הרים וציין כי בשעה זו פועלים בשטח כעשרים ושלושה צווי כיבוי. הוא הוסיף כי ארבעת מטוסי הכיבוי שפעלו בשטח משעות הבוקר שוחררו., אך כוחות הכיבוי ערוכים בכוננות לקראת התחזקות הרוחות הצפויה החל מהשעה 12:00.

"כחלק מהמאמץ לחתור למגע עם מוקדי האש בוצעה פריצת דרכים באמצעות מסורים וטרקטורים. פעולות אלה בוצעו בשיתוף פעולה הדוק עם קק"ל ורט"ג", הוסיף מפקד המחוז.

לדברי טויטו, "הגענו להכלה בזכות מאמץ רציף של פעילות הלוחמים במשך כל הלילה והרחבת הפעילות עם בוקר של כוחות הכיבוי והמטוסים. אנחנו נמצאים בשלבים הסופיים של האירוע הזה. קיים חשש כי האש תתחזק עם התגברות הרוחות שתחל בסביבות השעה 12:00 כשעוצמת הרוח תגיע לשיאה לקראת השעה 15:00 ואנו נערכים לכך בהתאם".

כפי שדווח אתמול, במהלך סריקות של שוטרים באזור מוקדי השריפות בסיוע מסוק משטרתי, אותרה אישה חשודה בתוך רכב. בבירור פרטי זהותה התברר לשוטרים כי מדובר באשה בשנות ה-30 לחייה תושבת הישוב חשמונאים - נעדרת בסיכון.

"בתום תחקור ראשוני שנערך בשטח ואיסוף ממצאים, האישה נעצרה בחשד להצתת השריפות באזור והיא תובא לחקירה במשטרה", הוסיפו במשטרה.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום