הקנצלרית העלתה את הנושא הפלסטיני וחשפה את עמדתו של בנט

קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל הגיעה אמש לביקור פרידה בן יומיים בישראל, במהלכו השתתפה הבוקר בישיבת הממשלה במשכן הכנסת, חשפה את דעתו של רה"מ נפתלי בנט על הנושא הפלסטיני נתקלה בעימותים בין חברי הממשלה ואף העניקה עצה משלה לחברי הקואליציה 

ארי קלמן | מדיני 10.10.2021 | 13:06

בנט בישיבת הממשלה צילום: עמוס בן גרשום\\לע"מ

קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל השתתפה הבוקר (ראשון) בישיבת הממשלה, ולאחר מכן במסיבת עיתונאים משותפת עם ראש הממשלה נפתלי בנט ואילצה את ראש הממשלה להתבטא לראשונה מאז הקמת הממשלה על הנושא הפלסטיני וגם נחשפה לעימותים בממשלה.

הנושא הפלסטיני עלה לאחרונה לסדר היום עם פגישות שערכו השרים בני גנץ ושרי מרץ, כאשר איילת שקד סירבה להיפגש עם ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן, ועד כה ראש הממשלה שמר על שתיקה וסירב להתייחס לנושא .

במהלך מסיבת העיתונאים בין קנצלרית גרמניה מרקל וראש הממשלה נפתלי בנט, התייחסה הקנצרלית לסוגיה הפלסטינית ואמרה "לגבי תהליך השלום והיחסים עם השכנים, גם אם זה נראה בלי סיכוי - אני בעד שתי מדינות לשני עמים, וכך גם הפלסטינים יוכלו לחיות בארצם בבטחה".

 

שיירת קנצלרית גרמניה בישראל - בחדרי חרדים.

ראש הממשלה בנט השיב לה והתייחס לנושא לראשונה, "לא מתעלמים מהפלסטינים, הם לא הולכים לשום מקום", אמר, אך הדגיש "אבל למודי ניסיון שתקום מדינת טרור 7 דקות מביתי. אני אדם פרגמטי, עושים שורה של פעולות בשטח להקל על כולם".

מנגד, שר הבריאות שביקר לפני כשבועיים אצל אבו מאזן אמר לקנצרלית מרקל במהלך ישיבת הממשלה "עלינו לפעול להשלמת מעגל השלום עם השכנים שלנו, ובראש ובראשונה עם השכנים הקרובים והחשובים ביותר שלנו, הפלסטינים", לדבריו צריך לפעול "על בסיס פתרון שתי המדינות, בשלום ובביטחון, גם כדי שנוכל לשמור על ערכינו הדמוקרטיים".

בכך נחשפה מרקל לחילוקי הדעות שעלולות יום אחד לפרק את הממשלה, בנט אף התייחס לחילוקי הדעות בממשלה ואמר לה בפתח ישיבת הממשלה "ממשלת ישראל היא חזקה מתמיד. יש דעות שונות, יש אמוציות וכולנו בני אדם. אבל כל אגפי הממשלה שותפים בנחישות להיות ממשלה של רצון טוב, להתגבר על מחלוקות באמצעות דיאלוג שקט בינינו ולהביא רוח טובה ומעשים והחזרת מדינת ישראל לפעולה. אני אופטימי מאוד".

הקנצלרית, שכהינה בתפקיד 16 שנה העניקה עצות לקואליציה: "אם יורשה לי לתת עצה שמגיעה אחרי כל שנות הכהונה שלי - זה לא משנה כמה הדעות בין אנשים שונות, את זה יש בכל מקום, מה שחשוב זה שאם עובדים יחד על פרויקט זה שאנשים יסמכו אחד על השני וראש הממשלה דיווח לי שזה עובד טוב ואני חושבת שזה מסר מאד יפה".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום