החיילים סייעו למתנחל; דובר צה"ל: בניגוד לפקודות

הבוקר דווח כי לוחמי צנחנים, שעוסקים בפעילות ביטחון שוטפת ביו"ש, התנדבו לסייע בבציר ענבים בהתנחלויות | דובר צה"ל: בניגוד לנהלים

מאיר שלם | חדשות בארץ 10.10.2021 | 13:55

אילוסטרציה. (למצולמים אין קשר לכתבה) צילום: Wisam Hashlamoun/Flash90

לוחמים שעוסקים בפעילות ביטחון שוטף ביהודה ושומרון, כולל בגזרת יצהר, התנדבו לבציר ענבים בגפנים של ההתנחלות - בניגוד לנהלים. דווח בכאן רשת ב.

לפי גורם צבאי מדובר ב"טעות בביורוקרטיה", אולם קצין בכיר מסר לכאן חדשות כי זו "תקלה בתפיסה" וכי חיילים לא צריכים להתחכך כך באוכלוסייה שעליה הם שומרים. מדובר צה"ל נמסר כי הנהלים חודדו.

מדובר בצוות לוחמים מסיירת צנחנים, יחד עם מפקדם, שעושים פעילות מבצעית וביטחון שוטף ביהודה ושומרון בחודשיים וחצי האחרונים. פעילות זו כרוכה בשמירה על שגרת הביטחון, תצפיות, סיורים, מארבים ומעצרים.

בשבוע שעבר היו הלוחמים בחצי יום הפוגה במסגרת "חינוך ומורשת", חיפשו רעיון סביב ערך השליחות ומצאו אותו בהתנחלות יצהר, בגפנים של אחד המתיישבים שהכירו. במשך כמה שעות הם סייעו בבציר בכרם.

גורם צבאי: "לא כפו על החיילים את העבודה, זה היה בהתנדבות. הכול היה באווירה טובה ולא היו חיילים שהתנגדו. הטעות הייתה בביורוקרטיה, לא התקבלו האישורים מהדרגים הנדרשים. זו תקלה עם למידה".

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "במסגרת יום חינוך צוותי, לוחמי הצוות בחרו להתנדב בפעילות חקלאית. לאחר בירור המקרה, התברר כי ההתנדבות בוצעה שלא על פי הפקודות כנדרש. בוצע חידוד נהלים בנושא".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום