תלמיד הישיבה שניצל העיד: "הרגשתי שזה הסוף"

תלמיד ישיבה שניצל מהאסון במירון והיה עד לרגעים הדרמטיים, העיר היום בוועדת החקירה לאסון: "אנשים צעקו שמע ישראל, חלקם הפסיקו באמצע"

צביקה סגל | חדשות בארץ 10.10.2021 | 16:16

ועדת החקירה לאסון מירון צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ועדת החקירה לאסון מירון התכנסה היום (ראשון) לדיון נוסף בשלב העדויות. במהלך הדיון נשמעו עדויות של מהנדס הבטיחות רמי שמש, של אלירן מימרן, שוטר שהוצב במירון בזמן האסון, עלי שואהנה, מהנדס קונסטרוקציה ושני תלמידי ישיבה שניצלו מהאסון.

"הרגשתי איך הלחץ עליי גובר, ניסיתי לקחת אוויר בכוח אך היה איך להכניס", תיאר היום אליהו הומינר בפני חברי הוועדה הנשיאה בדימוס מרים נאור, ראש עיריית בני ברק לשעבר מרדכי קרליץ ואלוף במיל' שלמה ינאי. הוא תיאר כי הוא וחבריו הרגישו "ממש לחץ וצפיפות. אנשים היו אחד על השני, הרגליים היו באוויר מרוב לחץ".

 "הרגשתי שזה הסוף", הוסיף הומינר ושיחזר את רגעי האסון, "הייתי שם הרבה זמן  והקאתי. אנשים צעקו שמע ישראל, חלקם הפסיקו באמצע. אחרי רבע שעה הרגשתי שהלחץ משתחרר וחובש 'איחוד הצלה' הגיע ומשך אותי החוצה".

עוד קודם לכן העיד בוועדה שוטר שהוצב בהר מירון בשעות שלפני האסון ובזמן האירוע עצמו. הא סיפר כי "כשהחל העומס בקשר המשטרתי ואמרו לי שהמצב סביר. אחרי כמה זמן ניסינו שוב ומישהו ענה שהם לא מבחינים בשום בעיה, צעקתי בקשר שזה לא יכול להיות".

אחרי ששמעה מספר רב של עדויות, הודיעה ועדת החקירה כי היא צפויה לפרסם בקרוב דו"ח ביניים. "לאחר שאספה הוועדה חומרים רבים ושמעה עדויות של גורמים רלוונטיים", נאמר בהודעת ועדת החקירה, "בכוונתה להגיש דוח ביניים שיתמקד בהמלצות ביניים להיערכות הנדרשת לקיום ההילולה הקרובה".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום